Eltűnik az autók formaterve?
Walter da Silva, a VW csoport formatervezési vezetője azt mondja, a szén-dioxid-kibocsátási normák fogják megölni az autók formatervét, méghozzá nem is túl sokára. A szakember szerint a formák kialakítására a formatervezőknek már nem lesz sok befolyása, mivel az eszköztárukban alig marad valami.

„Az aerodinamika nem művészet, hanem tudomány. Az autóiparban a dolga, hogy csökkentse a légellenállást, és nemigen veheti figyelembe az olyan szempontokat, mint a márkaarculat. Ha megnézzük például az alacsony fogyasztásra kihegyezett Toyota Priust és Honda Insightot, majdnem ugyanazt a sziluettet, ugyanazokat az arányokat láthatjuk, szinte csak a felület színezése tér el formai szempontból.” - mondta Da Silva. Valószínűleg igaza lesz: ha az átlagfogyasztást 3 liter alá kell majd csökkenteni, akkor a formának maximálisan az aerodinamikai hatékonyságot kell szolgálnia. A tervezőknek pedig legfeljebb az olyan részletekbe lesz beleszólása, mint a fényszórók formája, vagy a jelvények elhelyezése.
Tisztán hatékonysági, környezetvédelmi szempontból persze ez az optimális – tulajdonkápp pazarlás, hogy a legtöbb gyártó még mindig nem a legkisebb légellenállású formát alkalmazza – de ez részben a vevők miatt van. Az ideális, cseppforma kialakítás kompromisszumokat kényszerít az autó tulajdonosára egyebek közt a belső tér méretében, és az autó megjelenését tekintve is, és a vevők egy jelentős része az autó formáját is nézi, amikor választ. Eddig elegendő volt, ha a tervezők leburkolták az autók alját és lezárták a felesleges nyílásokat és légbeömlőket, ám az elvárások szigorodásával ennyi már nem lesz elegendő.
Valószínű, hogy ez utóbbi téren a következő években minimálisra csökken majd a különbség a különböző gyártók modelljei között – nem kizárható, hogy hat-nyolc éven belül tényleg csak a jelvény alapján tehetünk majd különbséget az egyes gyártmányok közt.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Tesztek
Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.
Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.
- Belsőség
340 milliárd forint nyomában
A milliárdos kár is le van tojva, csak az ego ne sérüljön.
- Hírek
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.
- Hírek
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
Csoda, hogy senki sem sérült meg.
- Hírek
Kipróbálnák a távvezérelt közlekedési lámpákat és megemelnék a sebességhatárokat Floridában
Gyorsabban mehetnének az amerikai államban az autósok.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Hírek
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.
- Hírek
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.
- Hírek
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát
- Hírek
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?
- Hírek
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.
- Hírek
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.
- Hírek
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.
