Tavaly dobta piacra a BMW a kettes csúcsmodelljét, az M235i-t, nemrég pedig a felröppent a hír, hogy lesz M2-es is. Jogosan merül fel a kérdés, hogy van-e helye a palettán két, egymáshoz ennyire közel álló változatnak. A helyzet megoldása egy harmadik változat bemutatása lesz, ennek a neve M235i xDrive Coupé.
Az M235i xDrive Coupé, ahogy az xDrive elnevezésből már sejthető, mind a négy kereket hajtja. A motorja ugyanaz a háromliteres két turbós, hathengeres, mint a az M235i esetében. A teljesítmény sem változott, maradt a 320 lóerő. Mégis, a 0-100-as sprintje két tizeddel jobb, mint a pusztán hátsókerék meghajtású M2135i-nek, csupán 4,6 másodperc. Pedig az összkerék meghajtás miatt a súly is növekedett, 1525 kilóra. A trükk a váltóban van, a nyolcsebességes, kormányról vezérelhető szerkezetet alaposan áthangolták.
Az M235i xDrive Coupé és az M2 már kellően más karaktert hoznak, hiszen utóbbi könnyebb, erősebb és csak hátsókerekes lesz. A kérdés már csak az, hogy ezek mellett a BMW mégis a piacon tartja-e az M235i-t, mint kicsit olcsóbb, hátsókerekes alternatívát.