A BMW sportmodellje egészen nyolc hengerig jutott, de úgy néz ki, a hengerszám a továbbiakban csak csökkenhet. Igazából lassan annak is örülni kell, ha nem három hengerrel készül a következő generáció.
A luxusautó-gyártók igyekeztek elhúzni, hogy a vásárlók is szembesüljenek a fogyasztáscsökkentési kényszer közvetlen hatásaival, különösen a nagy teljesítményű modellek esetében. Ám úgy tűnik, lassan eltűnnek a kivételezett típusok is, amilyen a BMW M3-asa volt. Már a jelenlegi generáció is hathengeres turbómotorral készül a korábbi, nagy fordulatszámú V8-as helyett, és az M részleg termékfejlesztési igazgatója szerint az sem lehetetlen, hogy a következő generáció már csupán négyhengeres lesz. „Nem a motor köré tervezzük az autót: az a lényeg, hogy a következő modell is megfeleljen azoknak a követelményeknek, amelyeket az M3-assal szemben támasztunk. De abszolút elképzelhető, hogy a következő generáció már négyhengeres lesz.” – mondta a Carsten Pries.
A bajor gyártó egyébként egy ideje igyekszik szabványosítani a motorválasztékát: lassan minden korábbi konstrukció helyét az 500 köbcentis hengerű, turbós motorcsalád veszi át. Ez azt jelenti, hogy 150 lóerő alatt hosszabb távon nemigen kap mást a vásárló, csak 1,5 literes háromhengerest, 250 lóerőig négyhengerest kínálnak, és csak e teljesítményszint felett adnak majd hathengerest. A leggyengébb V8-as 400 lóerő felett lép be a rendszerbe.
Az M3-as és M4-es esetében persze nem feltétlen lenne rossz, ha kétliteres, 350-400 lóerő körüli négyhengeressel készítenék, hisz a könnyebb, kisebb motorblokk kedvezőbb súlyelosztást, így jobb úttartást és kanyartulajdonságokat tesz lehetővé.