Nyolc év kihagyás után tér vissza a Nissan a hagyományos személyautók piacára a kompakt kategóriában. Az Almera utódja a Pulsar nevet kapta, és a Japánban három éve bemutatott Tiidán alapul, bár Európa számára alaposan átdolgozták.
Az övvonal alatt a Pulsar összes külső burkolatát lecserélték, csak a tetővonal és az ablakok beosztása árulja el, hogy szoros a rokonság a Japánban és Ausztráliában forgalmazott változattal. Az autó orrát természetesen az európai kínálat aktuális arculatához igazították. Ez annyit jelent, hogy alacsony, csíkszerű fényszórókat kapott, a jellegzetes krómozot V-formába foglalt Nissan jelvénnyel, amely jelenleg csak az európai modellekre jellemző. Az autó összességében nem kellemetlen látvány, de nem is valami jellegzetes – egy újabb átlagautó, amely a megfelelő marketinggel nyilván megtalálja majd a vásárlóit a piacon.
A Pulsar egyébiránt valamivel nagyobb, mint a VW Golf: a hossza 4,385 méter, ami hat centi többletet jelent, a 2,7 méteres tengelytáv pedig 7,5 centivel nyúlik túl a német vetélytársén. A Nissan szerint ennek köszönhetően a Pulsar nyújtja majd a kategória legtágasabb lábterét. A motorválasztékot már ismerjük a Nissan Juke és Qashqai aktuális változataiból. Az alapkivitelbe 1,2 literes DIG-T turbómotor kerül – a kis négyhengeres 115 lóerős és 190 Nm csúcsnyomaték leadására képes. Ezen felül a Pulsar is elérhető lesz a Renaulttól származó 1,5 literes dCi dízelmotor 110 lóerős kivitelével. A gyártás beindítása után néhány hónappal jön egy harmadik változat is, amelybe 1,6 literes, 190 lóerős turbós benzinmotort építenek. A Nissan minden motorhoz hatfokozatú kézi váltót, vagy fokozatmentes automatát kínál.
A Nissan az ősz folyamán kezdi meg a Pulsar piaci bevezetését Európában.