Zúzdában végezték az elektromos BMW-k
Úgy látszik, a BMW nem tanult a GM hibájából (Ki ölte meg az elektromos autót? – a teljes film az Indavideón). Ha tanult volna, nem fedetlen tréleren vonszolná begyűjtött elektromos prototípusait a zúzdából, nagy adag muníciót adva ezzel az összeesküvés-elméleteket gyártóknak. Igaz, ma már egészen más idők járnak, mint az EV1 éveiben.
Ami a képen látszik, az valóban nyolc egymásra pakolt bezúzott BMW. Egész pontosan az ActiveE program 1100 elektromos hajtású 1-esei közül néhány. Az autók elvégezték a feladatukat, a zúzda egy folyamat tervezett végállomása volt. Az ActiveE két éve indult. A lényege az volt, hogy az 1-es BMW-be elektromos hajtást szereltek, majd különféle flottáknak adták ki éles tesztre. Így került például 160 példány a londoni olimpiai játékok szervezőihez. A visszajelzéseket, hibajelzéseket aztán a mérnökök értékeltek, s a tapasztalatoknak nagy hasznát vették a sorozatgyártásra érett i3 fejlesztésénél.
Az autóiparban egyáltalán nem szokatlan ez a fajta tesztprogram, ahogyan az sem, hogy működőképes prototípusok a zúzdában végezzék. Persze jelen esetben nem mind az ezerszáz. Néhányat múzeumok, műszaki iskolák kapnak, mások pedig szigorú feltételek mellett továbbra is az utakat járják majd. Kaliforniába például nyolcvan darabot tarthat meg egy carsharing-flotta.