A Volvo megmutatta a hamarosan érkező XC90-es belterét. Feltűnően kevés benne a gomb.
Emlékezetes próbálkozás volt a BMW első iDrive rendszere, amellyel a legtöbb funkciót a menürendszerbe zsúfolva megpróbálták kiradírozni az összes gombot, hogy radikálisan letisztult belteret teremtsenek. A körülményes kezelés nem aratott osztatlan sikert, a BMW-nél pedig belátták, hogy túl messzire mentek, és visszatértek egy egészséges kompromisszumhoz, amit ma minden autójukban alkalmaznak. A Volvo hasonlóan szélsőséges megoldást választott az új XC90-nél, de mivel a technika az utóbbi években nagyot lépett előre, lehet, hogy ezúttal bejön a merész húzás.
Az új nagy Volvo műszerfalán meghatározó elem a hatalmas, élére állított érintőképernyő, amely feltűnően hasonlít a Tesla megoldására. Erről lehet kezelni a legtöbb funkciót, a gombok hiányából ítélve a klímát és a világítást is, ami ma még nem bevett megoldás az autóiparban. Egyedül a rádió legfontosabb gombjai maradtak meg a középkonzolon, illetve a kormányon szorítottak még helyet a tempomatnak és néhány kezelőbillentyűnek. A látvány kétségkívül letisztult, az újkori Volvóktól megszokott elegáns, otthonos stílust tovább viszi egy lépéssel. Hogy a valóságban mennyire élhető, majd kiderül az első teszteken.
A legnagyobb és egyik legsikeresebb Volvóhoz méltóan az új kezelési filozófiát finom anyagokkal körítik. Puha bőrt, valódi fát és olyan finomságokat várhatunk, mint például a kristályüveg betétes váltógomb. Hagyományosan nagy figyelmet fordítanak az ergonómiára, a ránézésre is kényeztető üléseket büszkén, svéd zászlóval címkézik, és a harmadik sorban 170 centis testmagasságig kényelmes beszállást és utazást ígérnek.
A 2002-ben bemutatott régi XC90-es utódja a Volvo moduláris SPA platformjára épül, amely a jövőben az S60-tól felfelé minden nagy Volvo alapja lesz. Minden bizonnyal az új, saját fejlesztésű motorcsaládjukból válogatnak majd bele négyhengereseket, de az is szinte biztos, hogy előbb-utóbb beépítik a hibrid hajtásukat is. A hivatalos bemutatót augusztusra ígérik, a gyártás jövőre indul.