Az Egyesült Államok energetikai minisztériumának támogatásával készítette el a Ford kutatási részlege ezt a közönséges Mondeónak – vagyis Fusion-nek, hisz ez az ottani változat – látszó nagykocsit. Az autó tömegét 1195 kilogrammra szorították le, de ehhez persze az alkatrészek nagy részét ki kellett cserélni.
Manapság az is nagy eredménynek számít, ha egy autógyár 80-100 kilogrammot farag egy autó összsúlyából, a Ford tervezői azonban ennél sokkal többet értek el. A Mondeo/Fusion 363 kilogrammal lett könnyebb, igaz, olyan megoldásokat is alkalmaztak, amelyek egy szériamodell számára túl drágák voltak. Többek közt magas szénpor-tartalmú műanyagból gyártott olajteknőt, karbon ülésvázakat, polikarbonát hátsó, és vegyi eljárással laminált, vékony üveg első- és oldalablakokat, üvegszálas tekercsrugókat, illetve kovácsolt alumínium féktárcsákat alkalmaztak, hogy csak néhány fontosabbat említsünk az alkalmazott trükkök közül. Ekkora tömegcsökkentés mellett az egyliteres, háromhengeres Ecoboost turbómotor is bőségesen elég lehet, hisz a kísérleti jármű tömege hasonló egy Fiestáéhoz. Persze nem csak az autó tömegét, de más ellenállásait is igyekeztek csökkenteni, így a BMW i3-aséhoz hasonló 155/70 R19-es, azaz nagyon keskeny és nagy átmérőjű gumiabroncsokat kapott.
Érdekes lenne tudni, hogy végeredményben mennyit fogyaszt a könnyített Fusion, de ilyen adatokat egyelőre nem közöltek. A Ford fejesztői viszont azt mondják, a megoldások egy részét később sorozatgyártású modellekben is fel tudják használni. Úgy hallani, szükség is lenne rá, például a Mustangnál, amely a pletykák szerint jóval nehezebb lett, mint az elődje.