Az 1970-es években, katonai célra kifejlesztett G osztály ma már kultusztárgy. Alighanem ezért is döntöttek úgy, hogy elkészítik az utódot, amely még inkább megfelehet a luxus-terepjárókat használók igényeinek.
Úgy tíz éve azért nem költöttek a Mercedes terepjáró cseréjére, mert az eladások drasztikus növekedésére nem számíthattak, és terepjáróból sokkal jobbat amúgy sem tudtak volna összehozni, mint a 79-ben bemutatott szögletes kövület. Ám az eladások nem csökkentek, sőt, a G osztály egyre nagyobb divat. Már van belőle hatkerekű változat, és az is nagyon bevált, legalábbis imázs-építési szempontból. Így egyáltalán nem tűnik életszerűnek, hogy egyszerűen megszüntessék a sorozatot, így el kell készíteni az utódját.
Az új modell karaktere állítólag nem hoz nagy változást a jelenlegi G osztályhoz képest, viszont az építésénél ahol csak lehet, alumíniummal váltják ki az acél alkatrészeket. Így nagyjából 380 kilogrammot lehet majd faragni a tömegéből. Ez nem jelenti, hogy ne lenne nehéz, hisz a jelenleg forgalmazott G550 például 2,53 tonnát nyom – azaz még mindig maradna 2,15 tonna a fogyókúra után. A súlycsökkenésen túl a másik nagy változás a szélesség növelése lesz: ez lehetővé teszi, hogy korszerűbb, tágasabb utasteret alakítsanak ki a nagy doboz belsejében.
A pletykák szerint az új modell legkorábban a jövő év második felében érkezhet meg.