Carroll Shelby és Ford pózolt benne egy időben, most árverésre viszik az egyetlen eredeti állapotában megmaradt GT40 roadstert. Ha nem is lesz újabb rekord, dollármilliókat remélhetnek érte.
A Ford GT40 romantikus története közismert. Amerika első igazán sikeres középmotorosa Henry Ford unokája, Henry Ford II regnálása alatt született. A történet szerint a cégvezér már magáénak érezte a Ferrarit, amikor Enzo Ferrari meggondolta magát, és mégsem adta el neki saját alapítású autógyárát. Ez valamikor a hatvanas évek elején volt, Ford pedig az 1964-es New York-i Autószalonra már bemutatta a GT40 prototípusát. Az autó célja jórészt a bosszú volt, és a Ferrari akkori sikerterepén, Le Mans-ban akarták megverni vele az olaszokat. A terv bejött: 1966 és '69 között mind a négy 24 órás futamot megnyerték.
A képen látott GT40 egy különösen ritka példány. Az alig több mint száz GT40-ből öt roadster készült. Ez a GT/108 sorszámú, azaz ez volt a roadsterek közül az első, ráadásul ez az egyetlen, amely eredeti állapotában maradt fenn. Szerepe szerint ez csak egy demonstrációs példány volt, ezt használták a típus népszerűsítésére. Caroll Shelby és Ford II maga vezették a különféle rendezvényeken. Nem ritkán együtt mutatkoztak vele, a sportsikerek helyett ennél a konkrét példánynál ez adja az érték nagy részét.
A nyitott GT40-es augusztus közepén, Pebble Beach-en kerül árverésre. Az aukciót szervező RM Auctions nem árulja el, mennyit vár érte, de figyelembe véve, hogy egy ritka típus különösen ritka változatának egyetlen jó állapotú példányáról van szó, mindenképp dollármilliókat remélhet érte a tulaja. Két hónapja a második legöregebb fennmaradt GT40 rekordáron, 7,1 millió dollárért ment el a Mecum Auctions houstoni árverésén.