Egyelőre csupán egy vázlat bukkant fel a csehek következő nagykocsijáról, az is Kínából származik, azaz biztosan nem tudhatjuk, hogy valóban a gyáriak műve-e, de a stílus alapján nem hihetetlen, hogy valóban valami effélére számíthatunk.
Az autó vonalai legalábbis egyszerre emlékeztetnek a tavasszal bemutatott VisionC tanulmány, és az aktuális Octavia stílusára, azaz egy ilyen autó jól passzolna a Škoda aktuális egyen-arculatához. Ráadásul azt jelezné, hogy a VW csoport felhagyott korábbi taktikájával, és már nem próbálja készakarva elrontani a Škoda modellek külsejét. A jelenlegi Superben – a szedánon legalábbis egész biztosan – érezhető volt, hogy igyekeztek az amúgy kevésbé tágas és praktikus Passatnál esetlenebbre rajzolni. Ennek ellenére is meglehetősen népszerű lett, és mára talán azt is belátták, hogy a VW és a Škoda jól megfér egymás mellett anélkül is, hogy a cseh márkát direkt lejjebb igyekeznének nyomni.
Úgy tudjuk, az új Superb a jobb formával együtt elveszíti néhány lényeges tulajdonságát. Az egyik, hogy a duplán nyíló csomagtérajtókat nem kapja meg, hiába volt ez a típus egyik legvonzóbb megoldása. Egy ilyen megoldás jóval drágábban gyártható, mint egy hagyományos, szimpla csomagtérfedél, és az autó tömegét is növeli, azaz olyan luxus, ami egy közepes árú középkategóriásba már nem fér bele. Emellett – szintén az aktuális szabályokhoz igazodva – a V6-os modellek is eltűnnek a kínálatból, a cseh nagykocsiba már csak különféle turbós négyhengeresek kerülnek 1,4 és 2 liter közti hengerűrtartalommal. A műszaki alapok persze ezúttal is azonosak lesznek a Passatéval, azaz az MQB padlólemez leghosszabb változatát alkalmazzák majd itt is. Ez jó eséllyel 80-100 kilogramm tömegcsökkenést, és a gyártási költségek mérséklődését jelenti majd.
Azt nem könnyű megjósolni, hogy a Superb utódjának mekkora jövője lehet Európában, hisz a középkategóriás szedánok és kombik iránt drasztikusan csökkent a kereslet az elmúlt évek során, de a Škoda nyilván nem csak az európai piacon szán szerepet legnagyobb modelljének. Kínában, Indiában és Latin-Amerikában jelentős eladásokat produkálhat a típus, hisz ezeken a piacokon a nagy szedánok iránt még mindig jelentős a kereslet.
Bármilyenek is az esélyei, úgy tudjuk, a Superb harmadik generációja 2015 és 2016 fordulóján érkezik, a Passat után bő egy évvel.