Ami mozog, abból energia is nyerhető, és egy autóban számos olyan rendszer működik, ami egyszerűen elpazarolja a benne felhalmozott energiát. A legjobb példa a fékrendszer – a legtöbb hibrid és elektromos autó lassításkor vissza is táplál némi energiát – de ugyanígy fűti el az energiákat a lengéscsillapító is. Az Audi most olyan futóművet tervez, amely a futómű mozgását csillapítva is energiát termelne.
Az információ magától az Audi fejlesztési igazgatójától, Ulrich Hackenbergtől származik, aki ha nem is túl pontosan, de vázolta, hogy milyen lesz a végleges rendszer. „A generátor a lengéscsillapítóba kerül, és az pögeti fel, ha a futómű összenyomódik. Leginkább persze egyenetlen úton hasznos ez a rendszer, ahol nem ritka, hogy a lengéscsillapítók 100-120 celsius-fokra is felhevülnek.” - mondta. A csillapítókból nyert energiát aztán ugyanúgy tárolják az akkumulátorban, mint a fékezéskor a hajtó villanymotor által visszatermelt elektromos töltést.
Azt persze nem tudjuk, hogy egy ilyen alrendszer, ha sorozatgyártásba kerülne, mekkora költséggel lenne előállítható, mekkora plusz súlyt kell miatta magával vinnie az autónak – egyáltalán, termel-e annyi energiát, hogy megérje alkalmazni. Ám az, hogy az Audi foglalkozik vele, mindenképp bíztató: ha valóban érdemes gyártani, nyilván ugyanúgy elterjed majd, mint a hibrid hajtásrendszerek, amelyek a beszállítók fejlesztései nyomán ma már lényegében minden autógyár számára elérhetők.