Jöhet a hathengeres Ferrari?
Egész részletes tervek szivárogtak ki a Ferraritól a jövőbeli bemutatókkal kapcsolatban. Ezekben szerepel a 456-os kódú új belépőmodell, amely a gyártótól szokatlan műszaki megoldásai miatt lehet igazán érdekes.
A Ferrari korábban óvakodott a turbófeltöltéses motoroktól: azt mondták, a turbófeltöltéssel nem tudják megtartani a szívómotorok spontán reakcióját. Ám már a California megújításánál kiderült, hogy ez az idegenkedés a múlté. És most úgy hallani, a hengerszám csökkentése sem akkora tabu már, mint korábban. Legalábbis úgy hallani, a tervezők már dolgoznak egy Ferrarin is, amely a Maserati új négyajtós modelljeiből már ismert 3 literes, ikerturbós V6-os motort kapná meg. Ezt a Ferrari fejlesztette, de eddig úgy tűnt, nem magának. A legújabb hírek szerint viszont megemelnék a teljesítményét 410-ről úgy 500 lóerőig, és beépítenék egy új alapmodellbe.
Ami azt illeti, a Ferrari típusai az utóbbi két évtizedben nagyon elszálltak teljesítményben. A jelenlegi belépőmodell, a California T 560 lóerős, pedig ekkora teljesítményt igazán a vásárlóknak csak egy kis része tud kézben tartani. Az új, hathengeres alapmodell ezen a problémán enyhíthet elsősorban. Olcsó persze aligha lesz, hisz a Ferrari a példányszám korlátozásában és az ár emelésében gondolkodik, de a becslések szerint 175 ezer eurós árával a hathengeres modell lehetne a legmegfizethetőbb Ferrari.