Turbós háromhengeres lett az Év Motorja
Az Év Motorja zsűri az idén a Ford ezres Ecoboost motorjának ítélte az abszolút elsőséget, de akad azért néhány V8-as is a díjazottak között.

Mondhatni az abszolút politikai korrektség jegyében szavaztak az idén az Év Motorja zsűri tagjai: az élre csupa apró és kis hengerszámú motor került, a 999 köbcentis Ford turbómotor kapta a legtöbb pontot, megelőzve a BMW i3 647 köbcentis hatótáv-növelő motorját, és a VW szintén 999 köbcentis háromhengeresét, amely már nem csak szívómotorként érhető el, de turbófeltöltéssel is. Abban azért nem lennénk biztosak, hogy manapság tényleg ezek lennének a világ legjobb motorjai – a BMW hatótávnövelője ráadásul szinte bármilyen karakterű lehetne, ez működés közben ki sem derülne – de manapság a kis turbós benzineseket erőltetik a közönségre a gyártók, és úgy néz ki, a zsűriben ülő újságírók sem szerettek volna szembe menni a trenddel.
Természetesen egy csomó más díjat is kiosztottak. Az év sportmotorja a Ferrari 4,5 literes V8-asa lett, az év új motorja az AMG 360 lóerős kétliterese, az év zöld motorjának pedig a Tesla elektromos hajtásláncát választották. A díjazott motorok persze saját kategóriájukat is megnyerték, de akad még néhány fel nem sorolt kategória-győztes. Így 1 és 1,4 liter közt a VW 1,4 literes TSI motorját tüntették ki, 1,4 és 1,8 liter között a BMW-PSA lassan nyugdíjba vonuló 1,6 literes turbómotorja a legjobb, 2 és 2,5 liter közt az Audi 2,5 literes, öthengeres turbómotorja, 2,5 és 3 liter között a BMW háromliteresturbós hathengerese kapott díjat, 3 és 4 liter közt pedig a McLaren 3,8 literes biturbó V8-asát hírdették ki győztesként.
Nagy kérdés persze, hogy ennek a díjnak van-e egyáltalán értelme, azon kívül, hogy a gyártók marketingesei szívesen használnak egy-egy ilyen címet a reklámkampányok során. Hisz egy-egy motor teljesen más arcát mutathatja akár ugyanabban az autóban is, ha más áttételezésű váltóval, netán más csillapítási karakterisztikájú motortartókkal párosítják. A motor a rendszer egyetlen elemeként önállóan nehezen értelmezhető, így meg mernénk kockáztatni, hogy ezek a díjak sem helyettesíthetik a motor kiválasztásánál a személyes próbával beszerezhető tapasztalatokat.

Az oldalról ajánljuk
- Események
Van egy király európai autód, amit megmutatnál másoknak? Gyere autóztatni a Parkoló Parádéra!
- Hírek
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.
- Hírek
F1 kibeszélő: Tsunoda nem tett csodát, beszari a McLaren?
A Japán Nagydíj végül többnyire unalmas vonatozásba fulladt, de ennek ellenére is bőven akad izgalmas beszédtéma a Forma-1 háza táján!
- Hírek
Brutál strapabírónak ígérik a legkeményebb Ford Rangert
Az eddigi legfickósabb Ranger 4,5 tonnát vontathat, nagy a gázlómélysége és több ponton masszívabb, mint a sima tesói.
- Hírek
Nem adnak üzemanyagot a 15 évesnél idősebb járműveknek a világ legszennyezettebb városában
Európához hasonlóan ott is kitűzték a 2035-ös céldátumot.
- Hírek
Őrült zsenik megalkották a világ legnagyobb Ladáját
A Garage 54 ismét szürreális projekttel jelentkezett.
- Tesztek
Bérelt helye van a konditerem előttTeszt: Mercedes-AMG E 53 HYBRID 4MATIC+ Edition 1
Úgy ki van gyúrva, mint a srác, aki nem csak díszből veszi meg az éves kondibérletet.
- Hírek
A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett
Csálén álló elem, karcok és égésnyom is maradt a visszahívásban javított Cybertruckon.
- Hírek
400 lóerő nem elég? És 510?
Az Abt azt csinálta, amihez a legjobban ért: erősből mégerősebbet csinált.
- Hírek
A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt
Egy teszt során 12 fokot vert a Tesla Model 3-ra.
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Hírek
Leégett egy villanyautó Kajászón, vitte magával a házat is
Kigyulladt egy parkoló Hyundai Ioniq, a tűz pedig átterjedt a közeli lakóházra is.
- Hírek
A Nissan 2028-ra ígéri saját szilárdtest-akkumulátorának sorozatgyártását
Az ígéret szép szó...
- Tesztek
Nem hiányzott, de örülünk neki!Teszt: Cupra Terramar 1.5 TSI DSG mHEV - 2024.
Újabb típussal bővült a Magyarországon gyártott autók sora. Vajon alapmodellként is ütős a Győrből érkező Cupra Terramar?
- Közélet
Kereskedőnek adta el az autóját, mégis vele fizettetnék a későbbi javításokat
Nem mindegy, hogy ki szerepel vevőként az adásvételin. A bizomány és a közvetítés szavak hallatán érdemes lehet másik telepet keresni az eladáshoz.
- Hírek
Modernebb külsővel, komfortosabb belsővel frissül a Renault Austral
Az Austral alig három éve kapható a piacon.
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Hírek
A Jaguar Land Rover felfüggeszti amerikai szállításait a vámok miatt
Közben az USA az egyik legfontosabb piaca a Defendernek és a Range Rover Sportnak.
- Hírek
Verstappen magabiztosan győzött, két McLaren a Japán Nagydíj dobogóján!
Norris és Verstappen között alig van pontkülönbség három futam után.
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.
- Szerelem
A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története
A Forma-1 hajnalán körülbelül két percig tartott egy boxkiállás. Hosszú út vezetett innen a mai 1 másodpercig.
- Közélet
Itt mindenki normális?! Racionális autókat néztünk 2,5 millióért - Murvaélet #5
