Hetedik autópálya körgyűrűjét építi Peking. A huszonkét millió lakosú fővárost körülölelő körgyűrű hossza 940 kilométer lesz.
A szomszédos Hopej tartományt is érintő út építésének egyik fő célja, hogy Peking közlekedését tehermentesítse. A pekingi önkormányzat közölte, hogy a végleges tervek már elkészültek, az autópályának fontos szerep jut a Peking-Tiencsin-Hopej integrációs fejlesztési koncepcióban, amelyet alapvetően környezetvédelmi szempontok alapján alkottak meg. A körgyűrű segítheti majd a pekingi ipari üzemek egy részének átköltöztetését. Szakértők szerint a megaprojekt keretében Hopejnek osztják le a nehézipart, a tengerparti Tiencsin városé lesz az elektronika és a távközlés, Peking pedig a pénzügyi, banki szektorra, valamint a szolgáltatásokra és a csúcstechnológiai iparágakra összpontosít majd.
A terveket óvatos kritikával fogadók úgy vélik, a pekingi székhelyű vállalatok nem szívesen hagyják majd el fővárosi bázisukat, és vannak, akik nemhogy kétségbe vonják az új körgyűrű várható jótékony hatását a pekingi közlekedésre, de egyenesen azt jósolják, hogy csak súlyosbodnak vele a jelenlegi problémák. Szerintük a város terjeszkedésével még nagyobb torlódásokra lehet majd számítani. Emlékeztetnek: már a negyedik és az ötödik körgyűrű célja is az volt, hogy enyhítse a forgalmat, de ennek jele sincs. Úgy vélik, inkább a városi vasúti közlekedésre kellene nagyobb hangsúlyt fektetni.
Pekingben még az 1980-as években épült meg a belvárost körülvevő kettes körgyűrű, amit az 1990-es években bővítettek. A jelenleg legnagyobb kerületű körgyűrű a városközponttól 15-20 kilométerre húzódik, körülbelül 220 kilométer hosszú. A kétszer kétsávos út teljes hosszában 2010 óta járható.