A Polaris újra feltalálja a sportkocsit?
A Polaris elsősorban quadok és motoros szánok gyártásából él, de egy ideje igyekeznek kitörni ezekről a viszonylag szűkös piacokról. Motorkerékpárt gyártanak már egy ideje, Victory és Indian márkajelzéssel, és úgy néz ki, most a sportkocsi-piaccal is megpróbálkoznak.
A korábban a védjegy-hivatalból kiszivárgott képek alapján már tudjuk, mire számíthatunk. A Slingshot nyitott, sőt, szélvédő nélküli modell lesz, két üléssel, orrmotorral és három kerékkel. A Polaris koncepciója szokatlan, de valószínűleg így volt a legolcsóbb: az autó elejébe kerül a teljes motor-váltó egység, amely az első két kereket hajtja, így fel tudják használni egy közönséges tömegmodell hajtásrendszerét. Úgy hallani, a Polaris a General Motorstól vásárolt: a motor 2,4 literes és nagyjából 200 lóerős, ami egy ilyen minimális súlyú járművet félelmetes dinamikával mozgathat.
A filozófia hasonló, mint a KTM X-Bow esetében, azaz a cél egy olyan jármű előállítása volt, amely elsősorban kikapcsolódásra alkalmas. A különbség annyi, hogy a Polaris láthatóan egyszerűségre törekedett. Nincs karbon-karosszéria, sem középmotor, így a Slingshot talán fele annyiba sem kerül majd, mint a KTM gépe. Az egyetlen komoly hátránynak a háromkerekű elrendezés tűnik, bár a Morgan példájából tudjuk, hogy egy ilyen gép is lehet meglepően stabil, akár nagy tempó mellett is. Inkább az vele a baj, hogy egy ilyen géppel képtelenség kikerülni egy úthibát, hisz a három nyom közül valamelyik biztosan megtalálja.
A Polaris most mutatott két előzetes-klippet is, amelyekben a járműből kevés látszik ugyan, az viszont kiderül belőlük, hogy már nem kell sokat várni a világpremierre: 2014 július 27-én minden titokra fény derül.