Félig-meddig az SLS utódját tisztelhetjük majd a Mercedes legújabb, valódi sportautójában, az AMG GT-ben, de sokkal izgalmasabbá teszi a tény, hogy ez nem egy sztratoszférába árazott presztízsmodell lesz, hanem leereszkedik a drágább Porschék valamivel elérhetőbb árszínvonalára. Egyedi álcázással egészen árulkodó fotósorozatot adtak ki most róla, és a prototípusokkal megautóztattak két újságírót is.
Bár az AMG GT hasonló felépítésű, mint az SLS, és – amennyire a rejtőminta alatt ki lehet venni – kinézetre sem áll túl távol a nagy testvértől, a jelek szerint más filozófiát követ. Ha hihetünk a két brit újságíró ódáinak, az AMG GT arra született, hogy odacsapjon a Porsche 911-nek. És az AMG-nél tudják, hogyan kell hátborzongató hangú, kemény, férfias autót építeni.
A GT megörökölte az SLS-től a transaxle felépítést, amelynél a hétsebességes, dupla kuplungos sebességváltó a hátsó tengelyhez csúszik, viszont új, kétturbós, négyliteres V8-ast kapott, amely alapkivitelben 462 lóerőt tud, az S modellben pedig 510-et. Sirályszárnyak helyett hétköznapi ajtói lesznek, viszont a formaterve még a neonzöld matricákkal is szédületesnek látszik. A gyáriak természetesen minden idők legszebb Mercedeséről beszélnek, de ezúttal lehet, hogy a kérkedés nem túlzás. Az ebédlőasztalnyi motorháztető után vagányan lapos, apró kabin következik, amely mögött kevéssel már be is fejeződik az autó egy tömpe farral. Az összhatás lenyűgöző, még akkor is, ha az arányok kicsit hasonlítanak a Jaguar F-type-ra.
Olcsó nem lesz az AMG GT, alapárát 84 ezer euróra, mintegy 26 millió forintra teszik, de ezzel az erősebb 911-es Porschéknak és a kis Jaguarnak komoly ellenfele lehet. Teljesítményben biztosan nincs szégyellni valója, és az eddigi AMG modelleknél az élvezeti értékre sem sokan panaszkodtak.