Ember legyen a talpán, aki első blikkre meg tudja különböztetni az aktuális Astonokat. Az új Vantage S V12 Roadster sem lóg ki a sorból, legfeljebb az tűnhet fel, hogy az összes lehetséges helyre légbeömlőket tettek, pedig ez minden idők leggyorsabb nyitott Aston Martinja.
Úgy tűnik, az Aston Martin az utóbbi időben leginkább azzal van elfoglalva, hogy megtalálja, milyen verziót nem pipáltak még ki az apróra szeletelt kínálatukban. V8-as, V12-es, pár centivel hosszabb vagy rövidebb, kupé vagy kabrió: többször hittük már, hogy nem lehet ugyanazt a formát tovább ragozni, aztán mégis találtak még egy képzeletbeli rést, amit be lehetett tömni. Most a V12-es Vantage S-ről vágták le a tetőt, és ezzel a művelettel egy 321 km/h végsebességű roadstert alkottak.
A megszámlálhatatlan, nagyon hasonló modell persze nem kisebbíti a veretes márka érdemeit: kevesen tartanak már ki a szívómotorok mellett, az Aston Martin V8-asai és V12-esei pedig nem akármilyenek. A Vantage S-be épített hatliteres blokk nem kevesebb, mint 565 lóerőt présel ki magából, orbitális zajspektrum kíséretében. Hétsebességes, robotizált Graziano váltón keresztül hajtja a hátsó kerekeket, így az autó kerek 4 másodperc alatt éri el a százas tempót. Az állítható futóműtől kezdve a karbon-kerámia fékig mindent megörökölt a Vantage S-től, csak a súlya gyarapodott 80 kilóval, így a vászontetős változat tekintélyes 1745 kilót nyom.
A Vantage az Aston Martin legkisebb, legsportosabb modellje, amellyel sikeresen versenyeznek is, többek között a Le Mans-i 24 órás versenyeken. Sokak szerint a Vantage S a valaha volt legjobb Aston – most már nyitott változat is van belőle.