Bár a testvére, a Ford Fiesta vezette sokáig az európai slágerlistát, a kifutó Mazda 2-t tartották sokan a legjobb kisautónak. Most itt az utódja, és mindent egy kicsit jobban tud.
Sejteni lehetett, hogy az idei Genfi Autószalonon bemutatott Hazumi az új Mazda 2 előfutára, de nem lehettünk biztosak benne, hogy mennyire közel lesz a széria változat a tanulmányhoz. A Mazda most abból az alkalomból, hogy megkezdték a gyártást Hirosimában, kiszórta a kész kisautó képeit, és azt kell mondani, megint bevállalósak voltak, nem sokat változtattak a dögös Hazumihoz képest.
A Japánban Demióként árult 2-es nem csak formanyelvében hasonlít a CX-5-ösre, a 6-osra és a 3-asra, de ugyanúgy a Skyactiv filozófia szerint készült, ami kisebb súlyt és hatékonyabb technikát jelent. Bár hivatalos adatok még nincsenek, nem lenne nagy meglepetés, ha a 2-es egy tonna alatt lenne, annak ellenére, hogy széltében és hosszában is nőtt, ha a Hazumi méreteiből következtethetünk a 2-esére. Egy lökettérfogatú, 1,5-ös, négyhengeres benzineseket és dízeleket tesznek majd bele, különböző teljesítményekkel, de a pontos adatok egyelőre titkosak.
Ha az előző 2-esből indulunk ki, illetve abból, hogy milyen jól sikerült a Mazda 3-as és 6-os, az új 2-es sem okozhat csalódást. A fotók alapján nem kell szégyenkeznie a kinézetével, és a beltér is sokat fejlődött. Ha rendben lesz az ára is, muszáj sikeresnek lennie.