A Le Mans-i 24 órás versenyt és a kapcsolódó sorozatokat szervező ACO úgy érezte, nehéz kezdőként bejutni a hosszú távú versenyzésbe, ezért jövőre új kategóriát indítanak LMP3 néven, ahol az eddigiekhez képest kis pénzből lehet majd indulni.
A hosszú távú versenyzés létezését a nagyközönség többnyire évente egyszer, a Le Mans-i 24 órás alkalmából veszi észre, pedig év közben is futnak sorozatok, mind Európában, mind Ázsiában. Ezekhez hoztak most létre az LMP3-as kategóriát, amelyben a többi prototípushoz hasonló kinézetű autókkal versenyezhetnek majd a kezdők, viszonylag olcsón: az autó nem kerülhet többe, mint 195 ezer euró, vagyis mintegy 60 millió forint, és egy teljes szezon költsége elvileg ennek a duplájából fedezhető.
Az LMP3-as autók ugyanolyan szélesek lesznek, mint az LMP1-esek és 2-esek, de 15 centivel kisebb hosszt engedélyeznek. Szívó V8-as motorjuk lesz, 420 lóerővel, és hasonló gumikkal mennek majd, mint a Porsche kupások. A 900 kiló körüli súlyú karbonvázas LMP3-asok állítólag két másodperccel lesznek gyorsabbak, mint az utcai autókra hasonlító LM GTE versenygépek.
Jövőre lehet majd rajthoz állni az LMP3-asokkal az európai és ázsiai Le Mans-széria versenyein, és onnantól könnyebb lesz a fokozatos fejlődés a Le Mans-ba vágyó pilóták számára. Hogy Le Mans-ban – ahol már most is elég nagy a kavalkád a különböző tempót autózok között – valaha is indulni engedik-e majd az LMP3-asokat, arról egyelőre nincs szó.