Még legalább két év, mire elkezdik a gyártását, de érdekes módon már most megmutatták, milyen lesz a következő Seat kiskocsi sziluettjét. Úgy tűnik, végre tényleg vége a kisbusz-vonalvezetésű modelleknek, amelyek szabályosan tönkretették a márkát.
A vázlaton legalábbis egy hagyományos fazonú, csapott hátú autó körvonala látható, amely arányaiban közelebb áll az első két generációhoz, mint a legutóbbi kettőhöz. A Seat egyelőre persze meglehetősen szűkszavú az autóval kapcsolatban – csupán olyasmik hangzottak el, hogy milyen nagy és lényeges feladat az ötödik generáció megtervezése – de az más biztosnak tűnik, hogy ez a modell a Škoda Fabiával ellentétben az egységes MQB padlólemez legkisebb változatára épül majd, akárcsak az Audi A1 és a VW Polo típusok utódai.
Sokáig úgy nézett ki, a Seat márkát a gyenge eladások miatt meg sem tartja a VW csoport, de úgy tűnik, most inkább a választék teljes újragondolása mellett döntöttek. A szabvány megoldások miatt a gyártás olcsóbbá válhat, miközben a korábbinál változatosabbnak szánt kínálattól a kereslet növekedését várhatják – így a Seatnak még van reménye a túlélésre. Az Ibiza ebben a folyamatban talán a legfontosabb lépcsőfok lesz, hisz korábban is ez volt a spanyol gyártó legnépszerűbb modellje. A bemutató azonban egyáltalán nincs közel: legkorábban 2016-ban leplezhetik le az új típust, de az sem kizárt, hogy csak 2017 első felében ismerhetjük meg alaposabban az újdonságot.