Megjött az új melós-Mercedes
A V osztály bemutatásakor azzal dicsekedett a Mercedes, hogy feljebb pozicionálták a furgont, amely így valódi luxusigényeket is kielégít. Az S osztályéra emlékeztető műszerfallal és a kényelmes bőrbevonatú fotelekkel tényleg nem juttatta az eszünkbe, hogy közeli rokona lenne egy haszonjárműnek, de azt azért sejtettük, hogy ha egy kicsit később is, de elkészül az egyszerűsített változat.
A Vito pedig pont ez: a karosszéria vonalvezetése ugyanaz, de itt már fényezetlenek a lökhárítók, egyes változatokon hátul lemezek borítják az ablakok helyét, és persze belül is egész más hangulat uralkodik. Sokkal egyszerűbb, egyszínű szürke műszerfal és vászon-kárpitozású ülések várják a majdani felhasználókat, meg persze ehhez mérhetően kedvezőbb ár, hiszen ez itt a munkára szánt változat. Ahogy ebben a kategóriában elvárás, háromféle hosszban, kétféle tengelytávval gyártják majd a Vitót – ezek közül a középső változat 1369 kilogrammnyi áruval terhelhető meg, ami a gyáriak szerint a kategória legjobb értéke. Az új modell egyébként 14 centivel hosszabb is, mint az elődje – ez minden változatra igaz – és lesz belőle első- és hátsókerék-hajtású kivitel is.
A két fronthajtású változatba 1,6 literes dízelmotorokat építenek: a 109 CDI kivitel 88, a 111 CDI 114 lóerős lesz. A 2,2 literes dízelmotor már a hátsó kerekeket hajtja, ebből 136, 163 és 190 lóerős kiviteleket kínálnak majd. Az összes motorhoz hatfokozatú kézi váltó jár majd, bár a hátsókerék-hajtású csúcsváltozathoz a Mercedes hétfokozatú automatája is elérhető lesz. Az úri rokonság egyik kellemes mellékhatása, hogy a Vitóhoz is elérhető néhány olyan rendszer, amelyek egyébként leginkább a luxusautókra jellemzők. Van aktív parkolás-segítő, sávtartás-segítő és holttérfigyelő, és ezeket az alapfelszerelés részeként adják. Ezen felül némi felárért adnak még intelligens LED-es lámpát kanyarkövető funkcióval. Ám a majdani felhasználók számára talán ennél is lényegesebb, hogy a Mercedes az összes változatra 40 ezer kilométeres vagy két éves karbantartási periódust ír elő, ami viszonylag alacsony fenntartási költséget jelent.
Az új Mercedes haszonjármű háromféle kivitelben is elérhető lesz, kisbuszként, lemezelt oldalú furgonként és félkabinos Crew változatban. Egyelőre a típus németországi árát ismerjük: a Vito 109 CDI 17 990 euróba kerül majd forgalmi adó nélkül, ami átszámítva úgy 5,6 millió forintot jelentene ÁFA nélkül.