A ralisport csúcsára ugyan nem tér vissza a japán cég, viszont az alacsonyabb költségvetésű FIA R3 kategóriában találkozhatunk majd a GT-86 raliváltozatával. A CS-R3 jelzésű gép a kölni Toyota Motorsport GmbH. (TMG) fejlesztése, a japán vállalat európai sportrészlegéé, amely 1999-ig a Celica és Corolla WRC változatait is építette, így van rá esély, hogy ez a gép is igazán ütőképes legyen a maga kategóriájában.
A kölni Toyota sportközpont láthatólag igyekezett kihozni a GT-86-ból, amit az R3 szabályok betartása mellett lehetett. A vezérműtengelyek, a kipufogórendszer és a vezérlő szoftver cseréjével, illetve a kompresszió növelésével 250 lóerő környékére emelik a 2 literes négyhengeres bokszermotor teljesítményét. A motorhoz hatfokozatú szekvenciális versenyváltót illesztenek, az önzáró differenciálművet pedig állítható kivitelűre cserélik, akárcsak a futóművet. A sportkocsi tömegét is sikerült drasztikusan csökkenteni: míg az utcai kivitel 1275 kilogrammot nyom, a versenyautó pontosan 1080 kilogrammos, egy grammal sem több, mint amennyit az FIA szabályzata előír.
A GT-86 raliváltozatát először augusztusban láthatja a közönség, de egyelőre csak előfutó autóként a német ralibajnokságon. Így az autó végigmehet a hátralevő futamok összes gyorsasági szakaszán, anélkül, hogy az éles versenybe belekevernék. 2015 első félévétől viszont bárki megvásárolhatja majd a Toyotától, így a következő szezontól valószínűleg több nemzeti bajnokságban is felbukkan majd a Toyota új raliautója.