Szinte egyáltalán nem hasonlít majd elődjére a Mazda új MX-5-öse - külsejében legalábbis. A japánok ugyanis most eléggé ráéreztek a Kodo néven emlegetett dizájnnyelvre, amelyet a Mazda 2-esnél, 3-asnál, 6-osnál, de még a CX-5-nél is alkalmaztak. Ettől pedig a továbbiakban sem nagyon akarnak elszakadni. A nemzetközi bemutatóra hamarosan sor kerül, addig is be kell érnünk ezzel a virtuális elképzeléssel, mely reális elemeket tartalmaz.
Persze karakterében az elődmodellhez hasonlóan kifogástalan élményautónak ígérkezik az új MX-5 is. Az orrmotorhoz és hátsókerékhajtáshoz ráadásul mintegy száz kilogrammal könnyebb kaszni társul - ez a gyakorlatban 1100 kiló alatti súlyt jelent. A korábbi hírek szerint a Mazda 1,5-ös és kétliteres Skyactiv-G benzinmotorokkal szereli majd a sportkocsit.
Az új MX-5 technikáját még a régi kaszniba faragva kezdték tesztelni, azonban hamarosan leplezetlenül is láthatjuk az új formatervet. A gyáriak ugyanis szeptember negyedikére ígérik a bemutatót, méghozzá Japánban, Európában és az Egyesült Államokban egyidejűleg.