A Ford egyliteres Ecoboost motorja nem sikerült rosszul. A három henger ellenére a Fiestában például egészen kellemes volt, és az abszolút kategóriában az idei Az Év motorjának is megválasztották. Az eladási adatok szintén mellette szólnak.
A gyáriak által kiadott közlemény szerint ugyanis Európában az összes eladott Ford egyötödét ezzel a motorral kérik a vásárlók. Ez a tavalyihoz képest is jelentős emelkedést jelent, 2014 első hat hónapjában mintegy százhúszezer, 1,0-ás Ecoboosttal szerelt autót adtak el. A Fiesták 30 százaléka így talált gazdára, de más modellekben is népszerű a motor: ez került ugyanis az eladott Focusok harmadába és a B-Maxok közel felébe is.
A kis háromhengeres kezdetben 100 és 125 lóerős teljesítménnyel szerepelt a Ford kínálatában, nyár elején azonban megjelent a 140 lovas változat is. Ezt a Fiesta Red és Black Edition elnevezésű kiadásai kapták meg, amelyeknek már igen jó dinamizmust kölcsönöz. A 0-100 km/h-s sprintet kilenc másodperc alatt teljesítik, végsebességük pedig éppen 200 km/h feletti.
A Fiesta, Focus és B-Max mellett különböző piacokon számos más típushoz is választható az ezres Ecoboost. Így többek közt az Ecosporthoz, a C-Maxhoz, a Tourneóhoz és a Transit bizonyos változataihoz. Sőt, a hamarosan Európába érkező új Mondeóhoz is.
Nézze csak, így tesztelte Vályi István az ecoboostos Fiestát: