Koreai csodafegyver Škoda Fabia ellen
Bár a hivatalos bemutatót csak októberben tartják, már most megmutatták, milyen lesz az új i20-as. Nagy meglepetésre azonban senki ne számítson: a formaterv nem lett jellegzetesebb, sőt, sokat egyszerűsítettek a vonalain, amúgy Audi-VW mintára.
Bár a Hyundai német formatervező csapat Fluid Sculpture-nak – azaz folyékony szobrászatnak – nevezi, amit csinál, az i20-ban nem látszik sok szobrász-zsenialitás. Szemből talán a lecsapott sarkú trapéz légbeömlőt szánták karakteres elemnek, amihez hasonlót manapság minden második autón látni, a formaterv többi része viszont még ennyire sem jellegzetes. Hátul szögletesített Alfa Romeo stílusú lámpákkal, és a kifutó Mini Coupé megoldására emlékeztető hátsó tetőoszloppal találkozunk, de valahogy ezek sem keltenek drámai hatást. Akár az elődmodell, ez sem kellemetlen látvány, de inkább tűnik divatos stíluselemek együttesének, mint önálló egyéniségnek.
Ugyanakkor az új i20 kétségtelen előrelépés, ami a helykínálatot illeti. Az előző modell fél centi híján négy méter hosszú volt, az újdonság viszont 4 méter és 35 mm hosszú. A négy és fél centi eltérés pedig mind a tengelytávban jelentkezik, ami nyilván az utastér helykínálatának is jót tesz. A csomagtartó persze nem lett sokkal tágasabb – 295 helyett 320 liter nem számottevő eltérés – de kis családi autónak még így is alkalmas lehet.
A teljes motorválasztékot egyelőre nem ismerjük, de úgy tudjuk, az előző generáció 1,2 literes, 83 lóerős benzinmotorját és az 1,4 literes, 90 lovas turbódízelt is megtartják. Emellett valószínűleg ez lesz az első Hyundai kiskocsi, amelyből sportos változat is készül.