Luxus-négyhengeresen dolgozik az Audi
Sokáig egyértelmű volt, hogy luxusautó nincs sokhengeres motor nélkül. Itt az erő és a járáskultúra számít, és ilyen szempontból egy négyhengeres még hátrányban van – vagyis eddig hátrányban volt. Az Audi azonban azon dolgozik, hogy kisimítsa a kisebb motorok járását, így azok kevésbé ráznának, mint eddig.
Az ötlet, amelyre az autógyár már szabadalmi kérelmet adott be, elég érdekes: a megszokott forgattyús mechanizmust komplikálják meg úgy, hogy a hajtókarok egy himbához csatlakoznának, és az hajtaná a főtengelyt. Ezzel a Multi Joint Crank Drive, azaz több forgáspontú forgattyús mechanizmus nevű megoldással állítólag csökkenteni tudják a motorban keletkező rezgéseket, ami csendesebb, nyugodtabb működéshez vezetne. Az persze kérdéses, hogy mindez mennyivel egyszerűbb, mint egy többhengeres motor, hisz a komplikáltabb mechanika több helyet foglal és több legyártandó alkatrészt is jelent – a motor állítólag legalább olyan széles lenne, mint egy mai nyolchengeres – de azután, hogy már az A8-asból is készül négyhengeres kivitel, talán lehet létjogosultsága.
A megoldás egy további előnye, hogy lehetővé teszi a hengerűrtartalom dinamikus változtatását is, ami szintén a hatásfok és a csúcsteljesítmény növelését, valamint a fogyasztás csökkentését eredményezheti, így – amennyiben a belsőégésű motorokat nem szorítja ki valami más – akár szélesebb körben is elkezdhet terjedni a himbás forgattyús mechanizmus, feltéve, hogy a konkurencia valahogy képes lesz megkerülni az Audi szabadalmát. A fejlesztés persze a német gyártónak is évekbe telik a szabadalom benyújtását követően, azaz valószínűbb, hogy csak az évtized vége felé kezdik majd gyártani a szupercsendes és nyugodt járású négyhengereseket.