Rá sem ismerünk majd a következő Golfra
Drasztikus aerodinamikai megoldások, tetemes súlycsökkentés és lendkerekes energiavisszacsatoló a következő Golfban. Érdekes részletek szivárognak a 2019-re várt nyolcadik generációról.
Nem jellemző, hogy egy modellről bevezetése előtt öt évvel konkrétumokat halljunk, a Volkswagennek azonban már most határozott elképzelései vannak a következő Golfról. A nyolcadik generációs Golf a VW ütemterve szerint 2019 jön majd. A világ egyik legnépszerűbb típusáról van szó, tehát bármi, ami vele történik az valahol az egész autóipar irányát tükrözi. Az Mk8 pedig a takarékosság szellemében készül majd. Ez önmagában nem meglepő, hiszen a mostani Golfból is van például elektromos változat, de Autocar szerint egy-egy alternatív hajtású változatnál átfogóbb változásról van szó.
Az Európai Unió a következő évtizedben komolyan visszaszorítaná az autók széndioxid-kibocsátását, ezért 2020-ra 95 gramm/kilométer alatti határértéket irányoz elő. Az érték a gyártók összes eladott autójának átlagára vonatkozik, de sokaknak még a hibrid- és elektromos-változatokkal együtt sem lesz könnyű tartani a határt. A Volkswagen a legkelendőbb típusával érné el, hogy korlátok közt maradjon: a következő Golfnál állítólag ez az érték 90 gramm/km lesz. Nem egyszerű – sőt, kifejezetten nehéz – feladat előtt állnak, de sokat alapoznának az egyliteres XL1-nél szerzett tapasztalatokra. Az Autocar belső forrásra hivatkozva írja, hogy a Golf radikális és innovatív aerodinamikai megoldásokkal javít majd légellenállási együtthatóján. A mérnökök dolgát nem teszi könnyűvé, hogy egy rövid autóról van szó, és a típus karakteréhez is kötődni kell. Egész biztosan kompromisszumokat kötnek majd, amiből aztán egy alacsonyabb, kerekített ívekkel teli, és a hetesnél kevésbé csapott hátú autó születhet.
A nyolcas Golf is az MQB platformra épül, akárcsak a hetes. A tömegét 1100 kilogrammig fogyasztanák azzal, hogy a külső paneleknél könnyű anyagokat vetnének be, itt azonban számolni kell azzal, hogy ez nem egy dizájnautó, nem drágulhat bármeddig, hiszen a becélzott vevőréteget megtartanák. Az áramvonalasabb külső és a diéta mellett a fogyasztáscsökkentés harmadik kulcseleme a lendkerekes energiavisszanyerő lehet. Ez a fékezéskor nyert energiát tárolná, majd egy elektromotornak adná át, ami a hátsó kerekeket hajtja. Így áll most a nyolcas Golf, öt év azonban hosszú idő, még egy ráncfelvarrásnak is bele kell férnie addig.