Csak a lényegét veszti a legdögösebb Nissan?
Nemrég úgy tűnt, az ígéretekkel szemben el sem készítik a Nissan iDX szériaváltozatát, most viszont úgy hallani, megépítik ugyan, de teljesen más karakterű lesz, mint a tanulmányautók. Kár, mert épp jellegzetes karakterük miatt váltottak ki akkora érdeklődést a legutóbbi Tokyo Motor Show-n.
Az információ egyelőre nem hivatalos – pontosabban afféle gyári szivárogtatás – de hihető. A Nissan vezérkara ugyanis régóta fontolgatja egy Toyota GT86 rivális kifejlesztését, viszont arra kicsi az esély, hogy egy viszonylag szűk réteg számára vonzó modellt küldjenek gyártásba, amilyen az egykori szögletes Skyline, japán becenevén a Hakosuka jellegzetes vonásait igyekezett feltámasztani. Az eddig kiszivárgott információk szerint az iDX formaterve helyett a Sports Sedan Conceptre emlékeztető kétajtós karosszériát rajzolnak a típus számára, amely ugyan hátsókerék-hajtású lesz, és hagyományos, 180 lóerő feletti teljesítményű négyhengeres szívómotort kap majd, nagyobbat, mint bármelyik iDX változat.
A gyártás beindítására legkorábban 2017-ben kerülhet sor, a műszaki alapok pedig a Z sportkocsi utódjáéból érkezhetnek, persze rövidebb és keskenyebb változatban. Úgy néz ki, megint az az elv érvényesül, hogy a japán gyártók sokkal inkább egymást igyekeznek felülmúlni, mint önállóan gondolkodni: a Nissan is inkább a Toyota GT86-ot próbálja felülmúlni, ahelyett, hogy az iDX-szel megpróbáltak volna valami igazán egyénit létrehozni.