Megjött a Volvók új generációja
Talán egy picit csalódást keltő az új Volvo XC90 megjelenése, de egyáltalán nem lehetetlen, hogy ezzel együtt is sikeres lesz, ha a svéd minimalizmus bejön a vásárlóknak.
Korábban meglehetősen drámaian fogalmazott a Volvo vezetője: az XC90 második generációja lesz az egyetlen esély a Volvo számára. Talán ennek a megközelítésnek köszönhető, hogy egy picit túlzásba is vitték a visszafogottságot. Míg az első generációt nem volt nehéz azonosítani, ez az új modell több fokkal jellegtelenebb. Érdekes, hogy az arányaiban és az ablakok vonalaiban felismerhető az előd, de összhatásában az új Volvo inkább masszív, de alaktalan tömeg érdekes részletekkel, mint erős karakterű modell.
Ez némileg ellentmond annak az ígéretnek, amelyet a cégvezetés eddig hangoztatott, hogy a Volvo izgalmasabb autókat készít a jövőben, de ettől még nem feltétlenül rossz ötlet. Hisz ha egy autónak nincs erős karaktere, akkor sokkal nehezebben is öregszik el a forma, illetve a jellegzetes részletek cseréjével változhat a karakter is. Ilyesmi alapon sikeres az Audi és a VW, azaz a Volvónak is bejöhet a dolog. A részletek közt persze akadnak érdekes ötletek, például a Thor kalapácsának nevezett LED-ekből kirakott fekvő T alak az első fényszórókban, vagy a fordított kérdőjelet formázó hátsó lámpák.
Az új XC90 persze nem a formája miatt igazán fontos a svéd autógyár számára – bár a formanyelve is új – de a műszaki tartalma miatt is. Erről egyelőre keveset árultak el, de annyi biztos, hogy itt már kizárólag az egységesen kétliteres, négyhnegeres, turbós motorcsaládot alkalmazzák majd, amely készül hibrid segédhajtással és anélkül is. A hajtás a legerősebb konfigurációban akár 400 lóerős is lehet, villanymotorral, mechanikus feltöltővel és turbóval, a svédek pedig abban bíznak, hogy Amerikában sem hiányolják majd az öt-, hat- és nyolchengeres változatok érdekes hangját.
A hétüléses Volvo szabadidő-autó forgalmazása a jövő év elején indul, de még a héten megismerhetjük a típust alaposabban is.