A Hyundai már megmutatta az i20-ast – vagyis eddig így gondoltuk. Ám most kiderült, hogy lesz egy háromajtós változat is, amely nagyon erősen különbözik majd a már bemutatott ötajtóstól.
Meglepő ez a döntés, hisz így nyilván drágábbá válik a gyártás, és az i20 eddig sem volt Európa kedvence, de nem lehetetlen, hogy bejön. A Hyundai nyilván arra játszik, hogy a fiatalok egy dögösebbre faragott változatra felkapják a fejüket, míg aki a célszerűséget keresi inkább, annak jobban megfelel a kevésbé radikális külsejű ötajtós kivitel. A nagyképűen i20 Coupénak nevezett autóról egyelőre csupán egy vázlatot mutattak, amelyen valóban vadítóan néz ki, de érdemes elképzelni, milyen volna kisebb kerekekkel, kevésbé lejtősre rajzolt aszfalton, kevésbé torz perspektívában, valódi anyagokból. Persze ha készül majd egy valóban dögös változat 1,6 literes turbómotorral, az tényleg könnyen a fiatalok vágyainak tárgya lehet.
Ilyen kivitelnek egyelőre persze nyoma sincs. Mint kiderült, az i20 eleinte csupán ötféle motorral lesz elérhető, de ezek egyike sem lesz kirívóan erős. 1,25 literes, 75 vagy 84 lóerős, illetve 1,4 literes 100 lóerős benzinmotorral, vagy 1,1 literes 75 lóerős háromhengeres valamint 1,4 literes 90 lóerős dízelmotorral. Így a konkurenciához képest kissé ódivatúnak tűnik a motorpaletta, de egyáltalán nem lehetetlen, hogy ez még jól jön később, hisz a manapság divatos kis turbómotorok tartóssága minimum kérdéses.
Egyelőre nehéz megjósolni, hogy a második generációs i20 mennyire válik népszerűvé – elvégre ebben a kategóriában a legdurvább a verseny Európában – de mivel ez a szegmens kecsegtet a legnagyobb eladásokkal, nem csoda, hogy a Hyundai igyekszik kitörni az ismeretlenségből, és megszorongatni a VW Polót, a Ford Fiestét és a többi, manapság népszerű kiskocsit.