Az A6 már nem mai gyerek, elérkezett a kötelezőnek számító félidős modellfrissítéshez. A beavatkozás nem sikerült túl látványosra, épp csak arra elég, hogy meg tudjuk különböztetni egymástól a korábbi és a későbbi változatokat, ha nagyon odafigyelünk. A legtöbb figyelmet egyértelműen a motorválaszték kapta: jött egy új négyhengeres benzines, és a többi motoron is módosítottak, így nagyrészt erősebbek és takarékosabbak lettek, ráadásul már teljesítik az Euro6 norma előírásait.

Ami a külső változtatásokat illeti, csupa apróságról van szó: egy keveset módosítottak a hűtőrácson, az alsó légbeömlők formáján és a kökhárítók kialakításán, de a legfeltűnőbb mégis talán a fényszórók LED-vonalának megváltozása. A régi A6-os fényszóróiban alul sorakozott a jellegzetes LED-sor, míg az új lámpáit vízszintes irányban egyenesen osztja ketté, majd az autó külső szélénél kettéágazik. A fejlett világító diódás lámpák azonban nem. Az A6-os burkolatának fémből készített alkatrészei azonban nem változtak – ezeknek a módosítása túl drága lett volna egy ilyen modellciklus-közi frissítés költségvetéséhez képest.
A motorválasztékot azonban alaposan át kellett dolgozni, elsősorban azért, hogy mind megfeleljen az Euro6 környezetvédelmi norma feltételeinek, de ha már hozzájuk nyúltak, javítottak, amin lehetett. A belépőszinten az új 1,8 literes, 190 lóerős benzinmotor jelent újdonságot, amely a gyári adat szerint a testes karosszéria ellenére is megelégszik 5,7 liter benzinnel száz kilométeren. Ezt ugyan nem lesz könnyű kihozni belőle, viszont az alacsony fogyasztási értékhez tartozó 133 g/km-es szén-dioxid-kibocsátás nyilván jól jön majd a kibocsátási átlag teljesítése szempontjából. Egy gyengébb, igaz, még kisebb fogyasztású kivitel készül, 2 literes, 150 lovas négyhengeres dízelmotorral – ez 4,2 liter gázolajjal is beérheti 100 km-en, a szén-dioxid-kibocsátása pedig mindössze 109 g/km. Négy hengerrel még kétféle változatot kínálnak, a 2 literes TFSI-t 250 lóerővel, és az erősebbik kétliteres dízelt 190 lóval.
A hathengeres változatok is erfősebbek lettek a normaváltással. A 3 literes, kompresszoros TFSI teljesítménye 310-ről 333 lóerőre nőtt, a szintén háromliteres, hathengeres dízel háromféle változata pedig 204 helyett 212, 245 helyett 272-re, illetve 313 helyett 320 lóerős lett. Ez utóbbi turbódízel motor rövid ideig akár 346 lóerő leadására is képes, ha a sofőr padlógázt nyom. A V8-asok közül az S6-osba szerelt négyliteres, ikerturbós sportmotor teljesítményét emelték meg 420-ról 450 lóerőre, az RS6 Avant ugyanilyen felépítésű, de 560 lovas motorjához egyelőre nem nyúltak.
További érdekesség, hogy az Audi itt már felhasználja az üvegszálas műanyag tekercsrugókat: egyelőre az A6 dízelmotoros változatai kapják meg súlycsökkentési céllal. A felújított A6-osnak egyelőre a németországi árait ismerjük: az 1,8 literes TFSI motoros alapváltozat ára 38 400 euró lesz, míg a csúcsot jelentő RS6 Avant 108 900 euróért lehet majd hazavinni.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.
- Hírek
A Jaguar Land Rover felfüggeszti amerikai szállításait a vámok miatt
Közben az USA az egyik legfontosabb piaca a Defendernek és a Range Rover Sportnak.
- Hírek
Verstappen magabiztosan győzött, két McLaren a Japán Nagydíj dobogóján!
Norris és Verstappen között alig van pontkülönbség három futam után.
- Szerelem
A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története
A Forma-1 hajnalán körülbelül két percig tartott egy boxkiállás. Hosszú út vezetett innen a mai 1 másodpercig.
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Közélet
Kereskedőnek adta el az autóját, mégis vele fizettetnék a későbbi javításokat
Nem mindegy, hogy ki szerepel vevőként az adásvételin. A bizomány és a közvetítés szavak hallatán érdemes lehet másik telepet keresni az eladáshoz.
- Hírek
Modernebb külsővel, komfortosabb belsővel frissül a Renault Austral
Az Austral alig három éve kapható a piacon.
- Tesztek
Nem hiányzott, de örülünk neki!Teszt: Cupra Terramar 1.5 TSI DSG mHEV - 2024.
Újabb típussal bővült a Magyarországon gyártott autók sora. Vajon alapmodellként is ütős a Győrből érkező Cupra Terramar?
- Közélet
Itt mindenki normális?! Racionális autókat néztünk 2,5 millióért - Murvaélet #5
- Hírek
A Ford megkezdte az alkudozást
A Ford egyrészt szereti Trump vámjait, másrészt a pokolba kívánja őket
- Hírek
400 lóerő nem elég? És 510?
Az Abt azt csinálta, amihez a legjobban ért: erősből mégerősebbet csinált.
- Hírek
Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója
A legtöbb katalógusadat kiváló, de ennek megkérik az árát.
- Hírek
A Nissan 2028-ra ígéri saját szilárdtest-akkumulátorának sorozatgyártását
Az ígéret szép szó...
- Olajdoktor
Forrest Gump motorolajat keres
És mert hogy már milliomos voltam, de imádtam füvet nyírni, attól fogva ingyen csináltam.
- Hírek
Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják
Nincs olyan amerikai autó, ami megúszná a vámokat.
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Gumidoktor
6 éves a téligumi, merjem még használni?
A szett hibátlanul viselkedik, a profilmélysége is rendben, de aggaszt a kora. Használhatom még vagy már kuka?
- Hírek
A Stellantis leépítéssel és gyártásleállítással válaszolt az amerikai vámokra
Gyorsan alkalmazkodnak.
- Hírek
A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb
Nem jó poén, mert ezeket meg kell csinálniuk.
- Hírek
Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon
Ez pályafutása 41. pole pozíciója.
- Tesztek
A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.
Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.
- Hírek
Kínai és angol technológiával, arab pénzből érkezhet a következő McLaren
Ezzel mindenki jól járna.
