A Volvónál jól tudták, az új XC90-nel igazán nagyot kell gurítaniuk, ha életben akarják tartani a márkát. A svédek ennek szellemében össze is kapták magukat, és ha nem is kapkodták el a bemutatót, de végül leleplezték a hobbiterepjárót.
Bár az újdonságot megrendelni csak október elejétől lehet, szerdától be lehetett jelentkezni a fullos kivitelű, sorszámozott First Editionre. Az 1927 darabos széria a Volvo alapítási évét idézi. A tehetősebb rajongók pedig ki is használták az előrendelés lehetőségét, ugyanis minden egyes példányt lefoglaltak már alig 47 óra alatt. Az első jelentkezőre mindössze néhány másodpercet kellett várni.
A limitált XC90-es Onyx Black fekete fényezést kapott, és 21 colos, nyolcküllős felniken fut. A beltérben nemcsak az ülésekre jutott bőr, hanem a műszerfalra is. Az interneteléréssel rendelkező információs és szórakoztató rendszert érintőképernyő vezérli, és a hangrendszer is a prémium-érzést erősíti.
A First Edition benzines és dízelmotorral is rendelhető volt. A T6 jelű benzines 320 lóerős csúcsteljesítménnyel és 400 newtonméteres maximális nyomatékkal bír, ezt pedig összkerékhajtással viszi át az útra. A D5-ös ikerturbó-dízel ezzel szemben 225 lóerős, csúcsnyomatéka 470 Nm. Mindkét motorvariánshoz nyolcgangos automata váltó társul.
A biztonsági csomag volvósan gazdagra sikerült: fékezőasszisztens mellett éjjel is működő gyalogos- és kerékpáros-figyelő rendszerrel és az útelhagyást megakadályozó szolgáltatással is felszerelték a vadonatúj XC-t.