A jövőre érkező új TT egy harmadik karosszéria-változattal bővül. Úgy tűnik, nem marad koncepció a Kínában bemutatott offroad, és a Q-sorozat bővítése mellett a TT-ből is kihoz egy terepjárót az Audi.
Az Audi már áprilisban, a Pekingi Autószalonon megmutatta, hogyan nézne ki egy crossover az új TT-ből. A 2006 óta piacon lévő második generációs TT-t jövőre váltja a harmadik, melyből a kupé mellé egész biztosan érkezik egy roadster is. A terepjáró koncepciója egész mostanáig csak egy furcsa vadhajtásnak tűnt, az Audi azonban megerősítette, hogy a roadster és a kupé mellett dolgoznak egy harmadik karosszéria-változaton is. Ez nagy valószínűséggel a SUV lesz, de persze nem zárható ki a Detroiti Autószalonon látott shooting break sem, mely koncepcióként csak távoli rokona a TT-nek. Az Audi terepjárós kínálatát elnézve nem teljese világos, miért van szükség a Q-sorozat mellé – amely hamarosan a Q1-gyel és a Q8-cal bővül – egy TT-alapú városi terepjáróra.
A pekingi bemutatókor kiadott információk szerint egyébiránt a TT crossover koncepció méretei nagyjából a Q3-mal egyeznek meg. A kompakt SUV négy embernek kínál ülőhelyet, sportülések formájában – ezek közül a hátsók szinte síkba dönthetők, ha nagyobb rakteret szeretnénk kialakítani. A négyajtós hibrid hajtásláncot kapott: a kétliteres, négyhengeres TFSI benzinmotor 292 lóerős, csúcsnyomatéka 380 newtonméter, míg a két villanymotor együttesen 115 lóerő és 270 newtonméter leadására képes. Így tehát a rendszer összteljesítménye 408 lóerő és 650 Nm. Ez 5,2 másodperces 0-100 km/h-s sprintet és 255 km/h-s végsebességet tesz lehetővé. Legalábbis ezek igazak a koncepcióra, bár a gyártásba szánt változat sem nagyon térne el ettől.
Akármi is lesz a harmadik új TT, idén már nem valószínű, hogy látjuk majd. A TT roadstert a hamarosan induló Párizsi Autószalonon kiállítják majd, az új TT forgalmazása pedig jövőre indul – kezdetben alighanem csak két változatban.