Októberben és novemberben is visszafogottabban termel majd a Fiesták gyártósora a Ford kölni gyárában. Az európai piacon ugyanis visszaesett a kereslet, az utolsó negyedévben nincs szükség annyi autó összeszerelésére, amennyit terveztek.
A Fiesta egyébként kimondottan népszerű modell az öreg kontinensen, 2014 első hét hónapjában mintegy 15 ezer példánnyal nőttek az eladások a tavalyi év azonos időszakához képest. Ezzel a Volkswagen Golfja mögött ebből a típusból fogyott a legtöbb. Nyár végére azonban visszaesést lehetett tapasztalni, ezért kell most az üzemnek is lassítania. A kölni gyár több mint 17 ezer embert foglalkoztat, közülük négyezer munkást érint majd ez a változás.
Az Európai Unióban egyébként lassú növekedést mutattak az autóeladások számai az elmúlt hónapokban. Most azonban az olyan nagy piacokon, mint Németország, Olaszország és Franciaország, csökkent a kereslet. Igaz, a Ford ennek ellenére is elégedett lehet: az augusztusi adatok szerint – minden típust egybevetve - 15 százalékkal több új autót tudtak eladni, mint egy évvel korábban.
A vásárlók körében egyébként igen népszerűnek számítanak a Ford Ecoboost motorral szerelt modelljei. A Fiesták és a Focusok mintegy harmadát, a B-Maxoknak pedig a felét rendelték ezzel a blokkal, de nagy átlagban az összes, Európában értékesített Ford egyötödében az Év Motorjának is megválasztott egyliteres Ecoboost dolgozik.