VW Tristar: ez az új Transporter?
Hivatalosan úgy tálalják a Tristar tanulmányt, mint az első összkerék-hajtású Transporter, a T3 Syncro bemutatásának 30 éves évfordulójára készített egyedi járművet, de a stílusa van annyira új, hogy akár a következő generáció előzetese is lehet.
Biztosat persze csak akkor mondhatunk, ha a gyáriak is megerősítik a sejtéseinket, de a Tristar magán viseli az összes jellegzetességet, amit egy új Transporter 1990, azaz az első orrmotoros generáció, a T4-es bemutatása óta. Hordozza a Transporterek jellegzetes arányait, viszont az is egyértelmű, hogy minden lemeze más, mint az idén már 11. életévébe lépő T5-ös Transporternek. Így több mint valószínű, hogy ez maga az utód, méghozzá terep-pick-up változatban.
A tanulmány egyébként 4,788 méter hosszú, 2,320 méter széles és 2,066 méter magas – ebből 3 centi a futómű-emelés – és persze állandó összkerék-hajtású. A motorja a szabvány 2 literes VW TDI dízel egy kifejezetten erős változata, 205 lóerő teljesítményű, a csúcsnyomatéka pedig 450 Nm. A Tristar tömegét nem árulták el, de nyilván nem kevés, ahogy a széles, szögletes forma légellenállása sem lehet kevés – erre utal legalábbis, hogy az erős dízelnek is 10 másodpercbe telik felgyorsítani a gépet 100 km/h-ra, a végsebesség pedig 185 km/h.
A Tristart a Hannoveri haszonjármű-szalonon mutatják be, ám hogy mikorra lehet sorozatgyártmány a tanulmányból, azt egyelőre csak találgathatjuk, de egyes források szerint akár már jövő tavasszal bemutatkozhat a VW Transporter hatodik generációja, a Tristaréhoz hasonló külsővel és műszaki megoldásokkal.