Golfból is elkészül a telekjáró
A Golf Alltrack nem tűnik valami acélos off-road gépnek, mégis többet ígér, mint a legtöbb körbeműanyagozott pozőr-jármű: ez kapható összkerék-hajtással is.
A Volkswagen csoport az egyik felelőse a fényezetlen műanyaggal körbedíszített személyautók divatjának. Annak idején átmeneti megoldásként, terepjáró helyett az Audi készített ilyet – az A6 Allroadot – hogy mégse hagyja a BMW X5-öt teljesen ellenfél nélkül. Azóta viszont elharapódzott a divat, már túrabakancs-méretű kisautókra is felkerül a terepjáró-stílusú díszítés, hogy néhány százezerrel többet lehessen érte elkérni. Az ilyen autókba persze nem kerül összkerék-hajtás, de még önzáró differenciálmű sem – nem is alkalmasak másra, csak az átlagnál egy-két centivel magasabb járdaszegélyek meghágására.
A Golf Variantra épített új VW változat valahol félúton van mondjuk a Cross Up! és az Allroad Quattro között. Két centit emeltek a hasmagasságán, és megkapta a fényezetlen műanyagot az alsó szélein, némi fém-utánzattal megspékelve. A nagy előnye az, hogy ehhez létezik összkerék-hajtás, méghozzá elöl zárható differenciálművel, így akár földúton való közlekedésre is alkalmas lehet, legalább elvi síkon. Ahogy az ilyen modelleknél szokás, az erfősebb motorokkal forgalmazzák: a benzines kínálatot az 1,8 literes, 180 lóerős turbómotor alkotja egymagában, dízelmotorból pedig 1,6 literes 110 lóerős, vagy 2 literes 150 illetve 180 lóerős kapható hozzá.
A Golf Alltrack már az október eleji Párizsi Autószalonon látható lesz, de forgalmazni csak 2015 közepe táján kezdik, a hírek szerint 29 ezer euró körüli alapáron.