T-Hybrid: a Kia jövője
Az idei Párizsi Autószalonon, a Kia standján nem a domborított lemezeké lesz a főszerep, hanem a technikáé. Már Genfben is megmutatták, hogy mi a tervük, de mostanra úgy tűnik szériagyártás közeli lett a dízel-hibrid hajtásuk.
A bemutatóautó alapja egy 134 lóerős, egyhetes, dízel Kia Optima lesz, aminek a csomagtere alá egy 48 voltos akkupakkot tettek, az orrába pedig még egy villanymotort. Ennek teljesítményéről egyelőre nincs pontos információ, de várhatóan 25-30 lóerő körüli lesz, mivel az összteljesítmény 20 százalékos növekedéséről beszélnek. Ezen kívül a hagyományos turbófeltöltő mellé egy villanyturbót is szereltek, hogy kiegyenlítse a nyomatékot, azaz megszüntesse a turbólyukat. Az új hajtás hozadéka az alacsonyabb fogyasztás és kedvezőbb károsanyag kibocsátási értékek.
Jövőre érkezik az Optima negyedik generációja, várhatóan ott kerül gyártásba a Kia dízel-hibrid rendszere.