T-Hybrid: a Kia jövője
Az idei Párizsi Autószalonon, a Kia standján nem a domborított lemezeké lesz a főszerep, hanem a technikáé. Már Genfben is megmutatták, hogy mi a tervük, de mostanra úgy tűnik szériagyártás közeli lett a dízel-hibrid hajtásuk.
![](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/688/6889/68899/6889975_ab17e76b1bf42efee71ff71893b5697f_wm.jpg)
A bemutatóautó alapja egy 134 lóerős, egyhetes, dízel Kia Optima lesz, aminek a csomagtere alá egy 48 voltos akkupakkot tettek, az orrába pedig még egy villanymotort. Ennek teljesítményéről egyelőre nincs pontos információ, de várhatóan 25-30 lóerő körüli lesz, mivel az összteljesítmény 20 százalékos növekedéséről beszélnek. Ezen kívül a hagyományos turbófeltöltő mellé egy villanyturbót is szereltek, hogy kiegyenlítse a nyomatékot, azaz megszüntesse a turbólyukat. Az új hajtás hozadéka az alacsonyabb fogyasztás és kedvezőbb károsanyag kibocsátási értékek.
![](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/688/6889/68899/6889959_32e4f2f6a9cea7081852aceabb8303dd_wm.jpg)
Jövőre érkezik az Optima negyedik generációja, várhatóan ott kerül gyártásba a Kia dízel-hibrid rendszere.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=qkqpdiqkjm/fastid=kzscwwbbqxcxdteqinjisynykamw/nc=0)