Hatszáz lóerő, turbó nélkül
Nem is tudtam, hogy az erős motorok kategóriájában az év motorjává választották a Ferrari egyik blokkját. Pedig de. A cég standjára hasonló módszerrel zsilipelik be az újságírókat az amúgy is meghívós sajtónapon, mint néhány éve egy-egy árletörő óriástévé-akcióval induló elektronikai áruházban. A közönségnapon marad a messziről csodálás. Mókás nézni, ahogy a tévések szemmel verik egymást egy-egy ideális képkivágásért a csodálatos sárga szupersportautó körül, és néha megbotlanak, mert kifordul alóluk a forgószínpad.

A Ferrari egyetlen modellt leplezett le Párizsban, az sem teljesen új, csak egy különkiadás, a 458 Speciale A (az a az Aperta szóra utal, mely magyarul nyitottat jelent). Összesen 499 darabot készítenek belőle, de ebbe építik a cég valaha volt legerősebb, turbó nélküli V8-as blokkját. A 605 lóerőt körülbelül kilencezres fordulaton produkálja a motor, maximális forgatónyomatéka 540 newtonméter 6 ezer fordulatnál. Ezek a pörgős Ferrari blokkok már rég ott lélegeznek a budapesti forgalomban is. Aki találkozott akár egyel is, a tán fel sem kapja a fejét, amikor egy ilyen a fekvőrendőr leküzdése előtt-után is felvonyít egy pillanatra. Mindez a motor karakterisztikájából fakadhat, és nem a tulaj feltűnési vágyát jelzi.
A 458 Speciale A kereken három másodperc alatt gyorsul százig, ami kemény három tizeddel jobb az alapmodell idejénél, és mindössze tizennégy másodperc alatt tüntethető el a teteje. Erre a modellre aktív aerodinamikai elemek is kerültek, nem csak az orrán, de a farán és az alján is különféle légterelőket mozgat a rendszer a sebességtől függően, az optimális leszorítóerő-légellenállás arány elérése érdekében.
Nyilván a Ferrari standon is kötelező valahol kitenni az autók energiabizonyítványát. Ezen a színes csíkokból és alap fogyasztási, valamint szendioxid-kibocsátási osztályzatokból álló összefoglalón mindig jót nevetünk. Például mert a bivaly sportkocsikhoz is simán odaírják, hogy a Ferrari California 30 átlagfogyasztása 13 liter, muhaha.
Ezek a potencianövelő eszközök ugyanezen a bizonyítványon a legrosszabb, G besorolást kapják, mert a California szén-dioxid-kibocsátása 299 gramm kilométerenként, és a 458 Speciale A is kinyom magából 275 grammot. Senki nem mondta, hogy az autógyártás csúcsán minden kívánalom egyszerre teljesül, de az sem kérdés, hogy egy ilyen Ferrari vásárlóját mennyire érdekelhetik a környezetbe jutó égéstermékek. Engem sem érdekelne.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Tesztek
A lázadóknak semmi esélyükBemutató: Mercedes-Benz CLA 2025
Ott voltunk a stuttgarti Csillagok háborúja budapesti premierjén.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Szerelem
Mesterségem címere: 992.2 - PORSCHE Carrera S - USA VLOG
San Diego, óceánpart, Porsche. Borsodi fenekem végre révbe ért és kipróbálhattam a világ egyik legjobb sportautóját.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
