Végre egy pofás Fiat
A Fiat is beszáll a kis szabadidő-autók versenyébe, és ezt persze 500-as név alatt teszi. Ám ez a modell nem olyan fura jószág, mint az 500L és változatai: az 500X megtartott valamit az 500-as bájából, ugyanakkor méretei alapján inkább a Renault Captur, a Peugeot 2008 és a Nissan Juke ellenfele lesz.
A gömbölyded forma egyébként már ismerős műszaki tartalmat takar: a tavasszal bemutatott Jeep Renegade alapjait használták itt is, olyannyira, hogy a két, teljesen eltérő karakterű autó egy gyártósoron készülhet az olaszországi Melfiben. Eleinte háromféle változat készül majd: a benzines alapmodellbe 1,4 literes, 140 lóerős Multiair II turbómotort építenek fronthajtással és hatsebességes kézi váltóval. A másik kétkerék-hajtású kivitelbe 1,6 literes 120 lóerős dízel kerül, míg az összkerék-hajtású változat 2 literes, 140 lóerős turbódízel motort és 9 fokozatú automata váltót kap majd. Később tovább bővülhet a motorválaszték, lesz 110 lóerős 1,6 literes szívómotor ötsebességes kézi váltóval – ez lesz a legegyszerűbb, és alighanem a legolcsóbb fronthajtású kivitelben– de beépítik az 1,4 literes Fiat turbómotor 170 lóerős változatát, az 1,3 literes, 95 lóerős kisdízelt, sőt, a Chryslertől származó 184 lóerős, 2,4 literes szívómotor is bekerül a kisautó-méretű gép orrába, olyan piacok számára, mint Észak-Amerika, a Közel-Kelet vagy Oroszország.
Ezzel valószínűleg be is fejezi a Fiat az 500-as sorozat bővítését, és talán most már a választék többi részére is gondjuk lesz, amelyben van egy-két súlyosan elavult jármű, például a Punto, amely az idén már kilencedik éve állja a sarat, és érthető módon egyre inkább háttérbe szorul a korszerűbb konkurenciával szemben.