Milyen autót vesz, aki 15 millió eurót keres?
Nem tudom, mennyire kellett hátratekernie a 195 centiméter magas Zlatan Ibrahimovicnak új autója vezetőülését, hogy beférjen, de befért. Öt méterre álttam a jelenettől, és onnan úgy tűnt, elég rutinos a srác, ha autóba ülésről van szó. Az idén harmincharmadik évében járó focista idei fizetése 15 millió euró, mégsem a Bentley vagy a Mercedes standján lehetett vele találkozni, hanem a Volvónál. Ahol ő él, onnan nézve nem tűnik kézenfekvőnek bármilyen jármű, amit meg lehet kapni százezer euró alatt.
![](https://kep.cdn.index.hu/1/0/691/6919/69190/6919047_363ca496f21ef03cf880fe401d80baf1_wm.jpg)
Az anyavállalatnak semmilyen reklámszerződése nincs Ibrával, a Paris Satint-Germain csatára viszont elégedett lehetett az eddig használt XC70-esével, mert most egy új XC90-et vásárolt helyette. A sztárfocista korábban szerepelt egy volvós reklámfilmben, melyben a kisebbik modellt hirdetik, de az állítólag nem központi projekt volt, vagyis az XC90 nem ajándék, pénzt adott érte, bár nyilván nem a listaárat.
A Volvo standja a legjobb az egész kiállításon, pedig a verseny kemény, hiszen a közönség figyelme tényleg mindent megér a gyártóknak. A szomszédos Renaultnál többszáz színváltó lampion hullámzik fel-le a plafonon, miközben az új Twingo színeit veszik fel, előre programozott koreográfia szerint. Ezt már láttuk Genfben is, ott is jó volt.
![](https://kep.cdn.index.hu/1/0/691/6919/69190/6919049_954dc2058ff4c3f8ded1cb674c5a836a_wm.jpg)
A svédek viszont tudják, hogy az embereknek egy órán belül tele van a töke a lampionokkal, reflektorokkal és fejgépekkel, mert azok úgy ontják a meleget lefelé, hogy a tömeg lassacskán összeolvad egyetlen masszává a jellemzően műanyagalapú járműiparral. A Volvo ezzel szemben az évszakok váltakozásairól vetít a fejek fölött, s közben a kivetítővel határolt stand vonalában lágy vízpermet hullik alá, hogy kicsit jobban érezze magát, aki ideér. A középen álló autó környékén néha (attól függően, hogy melyik évszaknál jár a vetítés) eső (videó itt), vagy műhó hullik (videó itt). Ez utóbbi szerintem amúgy fürdőhab, de még nem kóstoltam.
![](https://kep.cdn.index.hu/1/0/691/6919/69190/6919051_5ec1f8065a276110d05c0b332916b458_wm.jpg)
Az XC90-ről Csikós írt korábban részletesen, még nem látni az utcán, május környékén adják át majd az első példányokat. Annyira várják már az új nagy SUV-t a vásárlók, hogy állítólag el is fogyott már a Volvo alapításának évére emlékező 1927 darab First Edition kivitelű, tehát alaposan, az alapárhoz képest úgy tízmillió forintnyi kütyüvel felextrázott autó.
![](https://kep.cdn.index.hu/1/0/691/6919/69190/6919061_7e79c051f876e6150f060cc4e8ea9000_wm.jpg)
Ibra kocsija nem ilyen, hanem egy sima D5 dízel lesz. Az XC90 akkora durranás a több mint tíz éve bemutatott előd után, hogy szinte nem is látni mást a svédek standján, csak az új csúcsmodellt. A képen egy T8 nevű plug-in hibrid van, melynek összteljesítménye 400 lóerő. A hajtásláncon kívül nagyon érdekes az XC hátsó futóműve is, melyben nem hagyományos rugók vannak, hanem egyetlen keresztlaprugó, melyet speciális műanyagból készítenek. Helytakarékos, tartós, és bevált, a Chevy Corvettekben régóta ilyen van, sőt a 940-es Volvóban is ezt a megoldást alkalmazták annak idején. A Volvónak ez azért lehetett jó most, mert szoríthattak helyet hét teljes méretű ülésnek.
![](https://kep.cdn.index.hu/1/0/691/6919/69190/6919093_64006edb015c6cbdd944891cc54d0322_wm.jpg)
Magyarországon sem kell attól tartani, hogy nem válik az utcakép részévé a legnagyobb svéd autó, hiszen a First Editionből eddig tizenkilenc darabot rendeltek, egyenként huszonhárom millió forintért. Az élet szép.
Érdekli a Párizsi Autószalon többi újdonsága is? Kattintson ide!
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=uafodmjgku/fastid=gvsizggmkyvgllaijwbcnbspdnle/nc=0)