Viccnek kicsit erős
- Srácok, csináljunk valami klassz Pulsart!
- Oké!
- És milyen motort tegyünk bele?
- Nem mindegy? Majd még kitaláljuk.
Kell valami durva az új Pulsarból, amire felkapják a népek a fejüket. A rendelkezésünkre álló információink alapján körülbelül így rekonstruálható annak a vidám értekezletnek az esszenciája, amelynek során eldöntötték: a Pulsar nevű családi modellből készül egy Nismo (Nissan Motorsport) változat.
Neki is álltak, porig ültették, rajzoltak rá piros szoknyát, nagy felnit és majdnem olyan nagy fékeket, Alcantara-kárpitos sportüléseket és más nyalánkságokat. A Pulsar egyes krtikusok szerint nem a legjobb arányokkal megáldott autó, de ennyire leültetve még így is jól mutat, bár a kerékjárat és a kerék harmóniáját így már nem adja ki teljesen, de kit zavar? És matt szürkében aztán végképp állat.
Tegyük hozzá, ilyen külsővel már van némi létjogosultsága a hátsó diffúzornak is, ami a 115 lóerős alapmodellen – pláne karbonutánzatból – inkább vicces. Valahogy alátuszkolták a kocsinak a 19-es kerekeket is, 235/35 R19-es méretű gumikkal. És nagyjából ennyit tudhattunk meg a kocsiról, no meg azt, hogy biztosan lesz szériaváltozat, de még nem döntötték el, milyen motor lesz benne.
Ez már eleve vicces verzió, ami nyilvánvalóan egy PR-zseni agyából pattanhatott ki, hisz a Nismo-verzió futóművének az optimalizálásáról is szól a sajtóanyag, márpedig egy ismeretlen teljesítményű és nyomatékú autóhoz elég nehéz futóművet alkotni. Azt nem hinném, hogy az 1,2 literes turbós benzinmotort, vagy az 1,5-ös dízelt húznák föl egy ilyen modellhez, viszont van itt a pakliban egy 1,6-os turbós benzines is, amit már csavargattak a Juke Nismóhoz is. Mekkora lenne, ha véletlenül ebbe az autóba is ez kerülne! Szinte meglepődnénk. Ezzel együtt is nehezen érthető, hogy mit keresne egy ennyire praktikumra hangolt modell kínálatában a Nismo-változat, meg ki venné meg. De ez legyen a Nissan dolga – egy biztos: meglepően jól néz ki. Nehéz belelátni a Pulsarba a sportkocsit, de a Nissan tervezőinek sikerült.
Ha már Nismo, volt itt még egy érdekesség: a Juke Nismo RS. Ennek a motorját 18 lóerővel és 31 newtonméterrel túlhúzták a sima Nismo-változathoz képest, a végeredmény 218 ló és 280 Nm. Hogy mindezt az útra is le tudja vinni a fronthajtásos kivitel, részlegesen önzáró diffit is kapott – az összkerekesnél ilyen gond nincs. Módosították a fékeket is, elöl 320 mm-es tárcsák vannak rajta, szemben a nem-RS változat 296 milliméterével. Ja, és a piros tükörházat majdnem elfelejtettem.