Ez a gyönyörű Audi nálunk készül majd?
Ez volt az az autó, amelyik épp csak felvillant a Párizsi Autószalon egyik legfontosabb előrendezvényének tekinthető, tegnapelőtti Volkswagen Group Nighton. Aztán amilyen gyorsan jött, el is tűnt, alig pár mondatot ejtettek róla. A többi felvonultatott érdekességet mind kitették, lehetett őket fotózni, nyitogatni, ha az ember hajlandó volt egy órát ácsorogni egy-egy sorban, talán még be is lehetett ülni is. De a TT Sportback, mint valami villanásnyi álom, elillant.
Sebaj, a szalonon visszatértem hozzá, mert ez az autó érdekesebb számunkra szinte az összes többinél. Ha ugyanis úgy döntenek az Audinál, hogy gyártásba veszik, szinte biztos, hogy nálunk, Magyarországon készül majd, együtt a TT Coupéval és Roadsterrel. Itt a gyártósor, itt vannak a mechanikai komponensek, itt a típussal kapcsolatos legtöbb know-how; nincs ok, ami miatt máshová kéne vinni.
A tanulmányautó működőképes, önnön erejéből jár-kel, sőt, nem is olyan kevés az az erő. A kétliteres, benzines TFSI motor 400 lóerős az orrában (200 LE/l fajlagos teljesítmény, atyaúristen), a forgatónyomatéka 450 Nm, 0-100-ra 3,9 alatt sprintel, a végsebessége elektronikus korlátozással 300 km/h.
Ehhez képest egészen picike. A tengelytávja 2,63 méter, 12 centivel több csupán a kupéénál, a tömege pedig nem éri el a másfél tonnát, egész pontosan 1460 kg. Persze nem öt-, csak négyüléses, ám a négy utas egyforma, kagylósított üléseket kap mind.
Próbáltam beülni, de a kocsi mellett álló gorilla rám üvöltött, aztán a hónom alatt bevetődött valami déli csávó, azt kiparancsolta onnan, de közben láttam, amit látni kellett: itt-ott nyaklottak dolgok a test súlya alatt, ez az autó egyelőre tényleg csak egy mutatós próbadarab.
A lehetséges gyártásról az Audi PR-igazgatóját, Josef Schloßmachert kérdeztem.
„Annyi már most is biztos, hogy még egy TT-variánsnak van hely a modellkínálatban. Hogy a négy lehetséges változatból ez melyik lesz, nagyban függ a visszajelzésektől, az előállítás költségeitől és az elérhető profittól. Tehát négy terv viaskodik most a helyért, a három korábban bemutatott prototípus, a TT Shooting Brake, a TT Allroad, a TT Sport Quattro (ez a nagyon erős változat a legkevésbé esélyes), és a mostani TT Sportback. Minden csak lelkesedés kérdése, és az egyik biztosan megvalósul. Hogy mikor? Teljesen új gyártószerszámokat kell készíteni, a prototípusokkal le kell futni a tesztkilométereket, a döntéstől számítva ez körülbelül négy év, tehát nem holnap lesz. Úgy vélem, vagy a TT-sorozat következő frissítésével egy időben, vagy az új technikák megszellőztetése céljából, az előtt egy-két hónappal jelenik majd meg” – tudtam meg.
A lényeg a mi szempontunkból persze az, hogy egész biztosan még egy high-tech autót kap Győr, és ez nekünk csak jó lehet.
Más újdonság is volt a standon, bár közel sem annyira ütős – az A6-os gyártásának félidejéhez érkezett, ezért megkapta a szokásos ráncfelvarrást. Más lett a single frame-maszk, ledes és ledmátrixos fényszórók, új fedélzeti számítógépes rendszer, a kocsi megállítására és újbóli elindítására képes, radaros távolságtartó automatika, apró teljesítménynövekedés a teljes motorkínálatban. De mindegy is, nekünk a TT Sportback az igazán izgalmas.
Érdekli a Párizsi Autószalon többi újdonsága is? Kattintson ide!