A brit Prodrive, amely ma a legjobb nevű versenyautó-fejlesztő cégek közé tartozik, ezúttal a VW Golfot vette kezelésbe: vérbeli raliautót építettek belőle, bár nem az FIA szabályrendszere szerint: ezzel a géppel a kínai nemzeti ralibajnokságot szeretnék uralni.
A pénzt a projektre a FAW-VW vegyes vállalat adta, a cél pedig egy olyan Golf változat kifejlesztése volt, amely a lehető legnagyobb mértékben kihasználja a helyi bajnokság szabályrendszerének lehetőségeit. Ennek megfelelően a régi WRC-kre emlékeztet: kétliteres turbómotor hajtja, amely a nagyobb szívócső-szűkítőnek köszönhetően 300 lóerőnél is erősebb lett. A motor természetesen a VW saját blokkjára épül, a hajtáslánc viszont az X-Trac-től érkezett, beleértve a hatfokozatú szekvenciális versenyváltót. A fejlesztői szerint ha betű szerint nem is, de szellemében a WRC szabályokat követi – ami azt is jelenti, hogy minden biztonsági berendezés a lehetséges legmagasabb színvonalú.
A Prodrive egyébként egy igen érdekes megközelítést alkalmazott a fejlesztés során – részben ennek is köszönhető, hogy a kész autó mindössze hat havi munkával összeállt. A cég ugyanis korábban elkészített egy általános raliautó-koncepciót, amelyben a korábbi évek tapasztalatai alapján összeállították a raliautóvá alakítás általános irányelveit. Így céltudatosabban tervezhették meg és kivitelezhették a Golf SCRC elnevezésű versenygépet is. Többek közt odafigyeltek az autó könnyebb szerelhetőségére is, így egyebek közt elöl és hátul csereszabatos kanyarstabilizátorokat és kerékagyakat alkalmaztak. A karosszéria viszont nagyrészt a gyári elemekből épül fel, persze alaposabban megépítve, csak a lökhárítókat készítették vékony, rugalmas karbonszálas műanyagból, ami még sokkal többet elvisel, mint a gyári alkatrészek.
A Golf rali-változata a következő hétvégén áll rajthoz először, méghozzá egy igazi profival a volánnál: az ausztrál Chris Atkinsont szerződtette a FAW-VW, aki a Longyou Rally-n mutathatja meg, mire is képes a legújabb rali-VW.