Most kiderül, mit jelentenek a Mercedes betűi
Vannak gyártók, amelyek egész részlegeket foglalkoztatnak egy-egy ütős típusjelzés kitalálására, a Mercedes viszont egyszerűen az ABC betűivel jelöli a típusait évtizedek óta. Ám ahogy bővült a választék, úgy lettek egyre kuszábbak az elnevezések – ezt próbálják most kifésülni egy kicsit.
Ahogy az ábrán is látható, a fő modellek méret szerint csökkenő sorrendben az S, E, C, B és A betűket kapják, ezekhez jönnek majd szép rendben a különféle előtagok. A terepjáró-jellegű modelleket a GL, a négyajtós kupékat a CL, a roadstereket az SL előtag jelzi. Hogy ez érvényes legyen, ahhoz persze itt-ott igazítani kell a neveken, például a nagy terepjárót GL helyett GLS-nek hívják a jövőben, az ML-t GLE-nek keresztelik át, a GLK pedig GLC néven folytathatja a pályafutását. Az SLK szintén új nevet kell kapjon az új rendszerben, SLC lesz belőle.
Az új rendszerből csak két modell lóg ki többé-kevésbé: a G osztály nevét meghagyják, hisz a G-Wagen egy legenda, stratégiai hiba lenne új nevet aggatni rá. Az SL, amely egyébként a logika szerit az SLS nevet kellene, hogy kapja, szintén megtarthatja a nevét, egyrészt mert az SLS rövidítést már egy másik modell – az épp leköszönő szupersportkocsi – viseli, másrészt az SL-ről ugyanúgy egy fél világ tudja, mit jelent, mint a G osztályról, és egy ilyen legendát aligha érné meg a kukába dobni. Akad egy olyan modell is, amely sehogyan sem fér bele ebbe a rendszerbe: a korábban csak tanulmányként bemutatott BMW X6 rivális. A logika szerint egyszerre négyajtós kupé és terepjáró-szerűség, azaz a CGLE vagy GCLE névre kellene hallgatnia, de ehelyett valószínűleg GLE Coupénak hívják majd, hogy elkerüljék az újabb zavarba ejtő betűkombinációkat.
A rendszert egyébként a BMW-éhez hasonló motorjelleg-kódokkal egészítik ki: a CNG-s autók c, a dízelek d, az elektromosak e, az üzemanyagcellások f, a hibridek pedig h betűjelzést kapnak a megszokott számozás végére, azaz a közepesen erős, középkategóriás Mercedes szabadidő-autó neve ezek alapján GLC 300d lesz.