A japán óriás a GT86-on kívül mostanság nemigen készít vérforralóan érdekes autókat. Az Auris is meglehetősen kispolgári jószágnak tűnik abban a formájában, ahogy mi ismerjük, de a Toyota fiatalosnak szánt amerikai Scion márkája számára most megpróbálták dögösebbé tenni a csapott hátú ötajtóst.
A név persze nem stimmel: a Scion iM-nek nevezte el a sportosított Aurist, amely első ránézésre egy igazán ügyes optikai tuningkészletben, szélesített futóművében és 19 hüvelykes felnijeiben tér el az Európában kapható modelltől. Ha nem tudnánk, hogy ilyesmiről egyelőre nincs szó, azt is gondolhatnánk, hogy a Toyota újra a raliba készül, és ehhez készített homologizációs szériát, pedig csak az amerikai fiatalok ízlését igyekeztek eltalálni.
Most, a Los Angeles Auto Show-n tanulmányautóként lesz látható az iM, talán ennek is köszönhető, hogy drága állítható versenyfutómű és nagy teljesítményű fékek kerültek alá – ezek nyilván nem kerülnének be a szériaváltozatba. Az 1,8 literes 135 lóerős szívómotor viszont egyértelműen utcai darab, és egyenesen az amerikai Corollából származik. A gyártással kapcsolatos tervekről nyilván az egy hét múlva, november 19-én esedékes bemutató idején tudhatunk meg többet, de ha a közönség megfelelő érdeklődést tanusít, aligha lesz akadálya a dögösebb Auris gyártásának.
Innen már csak egy kis lépés lenne, hogy egy hasonló típussal Európában is megpróbálkozzon a Toyota, bár ez inkább csak vágykép, mint valódi lehetőség. A japánoknak ugyanis aligha lenne megfelelő motorjuk hozzá, hogy a típus úgy is menjen, ahogy kinéz. Márpedig egy jó sportmotor nélkül nehezen képzelhető el, hogy betöltse azt az arculatépítő funkciót, amire a Toyotának egyre nagyobb szüksége lenne.