Leleplezték a Mazda mini-terepjáróját
A Mazda tervezőinek nem lehet egyszerű a dolguk, hisz egységes stílusban kell alkotniuk, mégis úgy, hogy véletlenül se keverjük össze az egyes típusokat, és a formai megoldások se fáradjanak el túl hamar. Ám úgy tűnik, a CX-3-nál még épp sikerült megoldást találni.
Az már korábban is egyértelmű volt, hogy a Mazda 2 alapjaira építik a CX-3-ast, így sokan arra számítottak, hogy a kettes egyszerű megemelésével és néhány plusz műanyag elemmel el is intézik a kis szabadidő-autót. Nem így lett. Bár a tengelytáv ugyanúgy 2,57 méter, mint a 2-esé – hisz teljesen azonos a platform, amelyre épülnek – a CX-3 21,5 centivel hosszabb és 5,5 centivel magasabb. A forma viszont teljesen más: sokkal jobban emlékeztet a Mazda 6-osra, mint a 2-esre vagy 3-asra. Nagyobb egybefüggő felületek határolják, és kevésbé kelt komplikált hatást, mint a kisebb Mazdák. Ez azonban nem árt az autó dinamizmusának, sőt, különlegesen alacsony ablaksorával és hullámzó övvonalával egész agresszív fellépésű a legújabb Mazda.
Bár Észak-Amerikában, ahol bemutatták, csak egyféle változatot árulnak majd – 2 literes közvetlen befecskendezéses benzinmotorral és hatfokozatú automatával – de már most elárulták, hogy Európában milyen motorválasztékkal lesz elérhető a CX-3. Nálunk kétféle kétliteres közül lehet majd választani – 120 és 145 lóerővel – és kapható lesz 1,6 literes dízellel is.