Prologue: ez lenne az Audi jövője?
Tizenegy éve mutatta be az Audi a Nuvolari kupét, amely azóta is meghatározza az Audi egyen-formaterveit. Most ugyanezt a formátumot választották egy újabb stílusváltáshoz: ezúttal a Los Angeles Auto Show-n leplezték le a Prologue tanulmányt, amely egy újabb stílusváltást testesít meg, ismét egy nagy, kétajtós luxuskupé formájában.
A Prologue ugyan megtartotta az elsődleges Audi ismertetőjegyet, az autó orrának nagy részét lefedő, szaknyelven single frame-nek nevezett hűtőrácsot, de itt vége is az egyezéseknek a jelenleg futó modellekkel. Az iszonyú méretű hűtőmaszk széles és alacsony, nagyjából hatszög-alakú halványan még a Ford-Aston Martin hűtőrácsra is emlékeztet. A fényszórók alacsony és ferdén metszett trapéz-formák, a motorháztető pedig elöl erősen ívelt, és négy markáns borda teszi változatosabbá, amelyek közül a két külső az övvonalban folytatódik. Bár a karosszéria hátrébb meglehetősen egyszerű felületekből áll össze, a kerekek feletti ívek, és az azok alatt futó markáns oldalvonal ugyanúgy eltér az Audi szigorúan logikus stílusátólk, mint hátul az alacsony lámpasáv.
Azt azért nem állítanánk, hogy formai forradalmat indít az Audi a Prologue révén, de az eddig megszokott, és számtalan méretben megismert egyen-formánál frissebbnek hat – legalábbis addig, amíg nem találkozunk ezzel is tucatnyi sorozatgyártású Audin. A belső tér talán egy kicsivel még radikálisabb, mint az autó külseje, bár itt egy kicsit jobban érezni, hogy milyen terhet jelenthet, ha az újítás kötelező, határidős meló. A műszerfal díszbetétei mögé rejtett monitorok jópofák, az azokat elválasztó keret viszont soknak tűnik, ahogy a kormány küllőit alkotó fémkeret is. A hagyományos értelemben vett műszerfal szintén valamiféle LCD-kijelző, de viszonylag kicsi, és körülötte nagy, sima felületeket találni.
Műszaki szempontból persze már jól ismert elemekből áll össze a tanulmány: a hajtást az Audi aktuális sportmotorjának, a 4 literes TFSI V8-asnak egy igazán durva változata került, 605 lóerővel és 750 Nm csúcsnyomatékkal. A motorhoz nyolcfokozatú automata váltó és quattro hajtás csatlakozik, így a hatalmas kétajtós 3,7 másodperc alatt ugrik 100 km/h-ra.
Az oldalról ajánljuk
- Belsőség
Nagy évzáró szerkesztőségi kvíz
Melyik volt a legolvasottabb cikkünk idén? Milyen hülye kifogásokkal magyarázták a kollégák a késést? Volt-e késhegyre menő szivacsfegyver párvaj a szerkesztőségben? Év végi kvízünkből minden kiderül!
- Technika
Szilveszteri kiadás egy erős fiatallal és egy ralilegendávalMűhelyPRN: Lada 2105 – 1989.
Zárjuk le 2024-et pozitívan: a MűhelyPRN idei utolsó egy nagyon szép 2015-ös Ladát hoztunk nektek, lelkes és fiatal tulajdonossal!
- Hírek
Pár nap múlva vége az 1 milliós villanyautó-támogatásnak Kínában
Vége a babusgatásnak, sok gyártó nem fogja bírni a kialakuló árversenyt.
- Hírek
Azonnali áremelés jön a magyar kutakon
A benzin 11, a gázolaj pedig 10 forinttal drágul szerdától.
- Szerelem
Mindannyian örültünk volna egy ilyen első autónak
Az Ignis Sport igazi titkos tipp azoknak, akik megfizethető, de élvezetes autót keresnek: Bunkoczi Soma most kapott egy lendületet a jogosítványhoz!
- Hírek
12 óra alatt elfogyott a Nio csúcsmodelljének limitált kiadása
A nagy érdeklődés miatt a gyártó egy új, Signature Edition változattal rukkolt elő.
- Hírek
GPS-adatok, párosítható tulajdonosi profilok: óriási adatszivárgás a Volkswagennél
Politikusok, nagyvállalkozók, spionok, vigyázzatok!
- Hírek
Gondok a Teslánál: megsül az új hardver, a Cybertruckokat kinyírja az új frissítés
Sem az új fedélzeti számítógép, sem a Cybertruckokra kiadott legutóbbi szoftverfrissítés nem a reméltnek megfelelően működik.
- Hírek
Hagyják már a fenébe a hibrideket! – mondja Andy Palmer, a Leaf atyja
Szerinte tévút a hibridekkel foglalkozni.
- Hírek
Ne nyeld félre a maradék bejglit: ez a Lamborghini Miura a Liberty Walk műve
Nincs ok félelemre: egész finoman nyúltak hozzá, inkább a versenyautós hangulatra mentek rá.
- Hírek
10 évvel a tervek előtt jár a kínai villanyautó-piac
Ha folytatódnak a jelenlegi trendek, a jövő tényleg a villanyautóké lesz.
- Hírek
Új szabályok a határátlépésnél Románia felé
Hol lehet átmenni? Mire kell figyelni? Kisokos a rendőrségtől.
- Hírek
Túlfutott egy meghibásodott Boeing 737-800-as Dél-Koreában, eddig csak két túlélőt találtak
A repülőn 181-en utaztak.
- Hírek
Kiöntötte üdítőjét a Bugatti Chironjában, a gyártó tervezett neki egy pohártartót
A Bugatti nem szokott pohártartót tenni autóiba, de most utólag tervezett egyet.
- Hírek
Törölhették az elektromos Mini kabriót
Az okokról csak találgatni tudunk.
- Hírek
Címzettek helyett az erdő szélére vitte a karácsonyi csomagokat a futár
Állítása szerint sok volt a stressz, de valami más is lehet a háttérben.
- Közélet
Kitört gomb miatt vált irányíthatatlanná – Segítség, átvertek!
A következő esetünkben egy Nissan X-Trail e-POWER az alany. Kitört gomb, elromlott generátor a panasz.
- Hírek
Visszahívás: laza csavar miatt balesetveszélyes a Ford elektromos platósa
A visszahívás összesen közel 12 ezer példányt érint.
- Hírek
Furcsa új Guinness rekordot döntött a Hyundai Ioniq 5
A világ legmagasabban fekvő aszfaltozott útjáról 14 nap alatt India egyik legalacsonyabban fekvő térségéig jutottak.
- Belsőség
Szívatott minket idén a BMW, a Wartburg, a Honda, a Kuba és a tolató bácsi is
Összeszedtük 2024 legszebb (legfájóbb) autós szívásait.
- Hírek
Dízelbotrány újratöltve: a Ram is csalt az emissziós teszteken
Az autógyártó a RAM ProMaster típusú furgonok egyik változatánál trükközött.
- Hírek
Azonnal kéne a Daihatsu törpe sportautója, a Mira e:S Turbo
A modell egyelőre csak koncepció formájában létezik, további részletekre a Tokiói Autószalonon számíthatunk.
- Hírek
94 éves korában elhunyt Suzuki Osamu, a Suzuki legendás vezetője
Rengeteget tett azért, hogy a Suzuki meghatározó nemzetközi autógyárrá váljon.
- Égéstér
Viszlát 2024, helló 2025!
Nagyon sűrű év volt az idei, nagy emlékek és nehéz pillanatok egyaránt jutottak, a szélsőségek elmesélője Balogh Bence, Szentkuti Ákos és Hamvas Tamás.
- Hírek
Ford-kereskedésbe csapódott egy Hyundai, összetört egy gyűjtői Mustangot
A kár jelentős.
- Belsőség
Ezekben a tesztautókban csalódtunk a legnagyobbat 2024-ben
Mindegy, hogy a nevük vagy az áruk az oka, de ezektől az autóktól sokkal jobbat vártunk.