Bár azt már a Fabia bemutatása előtt leszögezték, hogy ebből biztosan nem lesz utcai sportváltozat, a raliversenyeken továbbra is ott harcol majd a Škoda kisautó gyári versenyváltozata. Az új FIA rali-szabályok szerint megépített R5 egyelőre csak tanulmány, de aligha kétséges, hogy a mérnökök a Škoda Motorsportnál már az éles változaton dolgoznak.
A kategória szabályrendszerének megfelelően az R5-ös Fabia orrába 1,6 literes turbós négyhengeres kerül, ötfokozatú szekvenciális váltóval, és összkerék-hajtással. Az össztömeg szintén a szabályok által meghatározott 1,23 tonna. Az új cseh raliautó emellett persze biztonsági bukókeretet, jelentős sárvédő-szélesítéseket, állítható futóművet és verseny-fékrendszert kapott. A tavaly életbe lépett R csoporton belül egyébként az R5 kategória áll a legközelebb a WRC-hez, olyannyira, hogy jövőre a világbajnokásg másodosztályában, a WRC 2-ben már ilyen autók állhatnak rajthoz.
A Škoda szerint már több privát csapat is jelezte érdeklődését a Fabia R5 iránt, így már jövőre több tucat ilyen autó indulhat különböző ralibajnokságokon Európában. Élőben a hét végén, az Essen Motor Show-n állítják majd ki az új versenygépet először.