A BMW két év múlva ünnepli fennállása századik évfordulóját, ugyanis 2016. március 7-én alapították meg a márkát. Erre a jeles alkalomra a hírek szerint az i8 hibrid sportkocsi megvadított, ötszáz lóerős változatával készülnek a bajorok.
Az M100 belső kódnevű változaton dolgozó fejlesztőcsapatot az a Roberto Fedeli vezeti, aki a Ferrarit hagyta ott a BMW kedvéért az elmúlt hónapban. Egyes források már az erősebb kivitel nevét is tudni vélik: ők egyszerűen csak i8s-nek nevezik a készülő centenáriumi modellt.
Bár az autóról túl sokat még nem tudni, egyelőre úgy sejteni, hogy az i8 alapjait megtartják, de a kasznit kissé átszabják, hogy egyedi karaktert kölcsönözzenek az erősebb változatnak. Emellett pedig az sem kizárt, hogy a hátsó üléseket kidobják, a 2+2 helyett kétszemélyes sportautót kapunk, kicsivel nagyobb csomagtérrel.
Ami a technikát illeti, ott azonban jelentős változásra kell számítani. A jelenlegi 362 lóerő jelentősen, akár ötszáz fölé is növekedhet. Jelenleg két különböző elképzelés is létezik arra, hogy ezt miként érik el. Az egyik szerint a mostani háromhengeres benzinmotort kétliteres, ikerturbós négyhengeresre cserélik, amelynek 320 lóerejéhez 204-et tenne hozzá a villanymotor. A másik variáció pedig egy háromliteres, 480 lovas sorhatos és egy 109 lóerős villanymotor kombinációját jelentené.
Az összkerékhajtás megtartása mellett a futóművön és fékeken változtatnának, és javulhatnak az aerodinamikai tulajdonságok is. Azt egyelőre nem tudni, hány darab készül majd az i8s-ből, ahogyan az is titok, mennyit kell majd fizetni érte. Ha 2016-ra tervezik az ünnepi újdonságot, akkor 2015 valamelyik nagyobb autószalonján talán már koncepcióautót és részletesebb adattáblát is láthatunk majd.